عصر خودرو

بلومبرگ:

صادرات نفت جنوب عراق پیش از توافق اوپک برای کاهش تولید رکورد زد

عصر بازار- در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ تنها چند روز پیش از اجرای توافق کاهش نفت اوپک صادرات نفت عراق از جنوب این کشور رکورد زد.

صادرات نفت جنوب عراق پیش از توافق اوپک برای کاهش تولید رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی صادرات نفت عراق تنها چند روز پیش از اجرای توافق اوپک برای کاهش تولید از بنادر جنوبی این کشور افزایش یافت.

وزیر نفت عراق اعلام کرد: عراق در ماه دسامبر به طور متوسط روزانه 3.51 میلیون بشکه نفت از بندر بصره خود صادر کرده است که نسبت به 3.4 میلیون بشکه در روز ماه نوامبر افزایش داشته است.

وی جزئیات صادرات نفت از خط لوله شمال این کشور را اعلام نکرد اما به طور کلی این کشور به طور متوسط روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت از شمال این کشور صادر می‌کند.

وزیر نفت عراق اعلام کرد: بالا رفتن تولید نفت عراق در ماه دسامبر بر تصمیم این کشور برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی در راستای توافق اوپک تأثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عراق متعهد است تا توافق صورت گرفته بین اعضای اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را با هدف کنترل مازاد عرضه موجود در بازار اجرا کند.

در روز 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا مجموع تولید روزانه نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

از سوی دیگر، کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک نیز در 10 دسامبر توافق کردند تا مجموع تولید نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

در این میان عراق متعهد شده است که تولید نفت خود را 210 هزار بشکه در روز پایین بیاورد.

برچسب ها