عصر خودرو

شرکت ' علی بابا ' یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد می کند

عصر بازار- 'جک ما' رئیس شرکت تجارت الکترونیک چینی 'علی بابا' روز دوشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا دیدار کرد و طرح جدید این شرکت در زمینه ایجاد یک میلیون شغل از طریق شرکت کوچک آمریکایی برای فروش کالا به مشتریان چینی در پنج سال آینده ارائه داد.

شرکت ' علی بابا ' یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'باب کریستی' سخنگوی شرکت علی بابا گفت: شرکت علی بابا گروپ هلدینگ (BABA.N) انتظار دارد که این طرح موجب ایجاد یک میلیون شغل در آمریکا شود، زیرا هر کدام از این یک میلیون شرکت آمریکایی باید یک فرد را برای انجام امور تجاری با شرکت علی بابا استخدام کند.

ترامپ و ما پس از این دیدار در برج ترامپ در نیویورک در برابر خبرنگاران حاضر شدند . رئیس جمهوری منتخب آمریکا به خبرنگاران گفت که دو طرف 'دیدار عالی' داشتند و در کنار هم کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

ما نیز ترامپ را فردی 'باهوش' و 'با فکر باز' نامید و گفت که دو طرف بخصوص درباره حمایت از شرکت های کوچک بخصوص در غرب میانه آمریکا بحث و گفتگو کردند.

وی خاطرنشان کرد که کشاورزان آمریکایی و شرکت های کوچک تولید لباس می توانند از طریق شرکت علی بابا بطور مستقیم وارد بازار چین بشوند.

او دیدار با ترامپ را 'بسیار سازنده' توصیف کرد و گفت‌: ما عمدتا درباره شرکت های کوچک و جوانان و انتقال تولیدات کشاورزی آمریکا به چین بحث کردیم و بر این گمان هستیم که رابطه چین و آمریکا باید تقویت شود و دوستانه تر شود .

شرکت علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که از طریق پرتال های اینترنتی خدمات فروش به مصرف کننده ارائه می دهد. این شرکت همچنین خدمات پرداخت الکترونیک و یک موتور جستجوی خرید ارائه می دهد.

این شرکت کار خود را از سال 1999 آغاز کرد و در سال 2012 دو پرتال این شرکت 1.1 تریلیون یوان (170 میلیارد دلار) فروش داشتند.

در همین حال خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داده است که چین خود را برای مناقشه های تجاری با آمریکا پس از آغاز به کار ترامپ آماده می کند. پکن ممکن است نظارت بر کار شرکت های آمریکایی در چین را تشدید کند.

برچسب ها