عصر خودرو

معاون شرکت نفت خبر داد:

تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت

آزادگان را در یک بخش کلی نگاه می کنیم

عصر بازار- معاون شرکت نفت از تولید روزانه ۳.۹ تا چهار میلیون بشکه نفت ایران خبر داد.

تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، غلامرضا منوچهری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره میزان تولید کنونی نفت ایران، گفت: آمار دقیق تولید باید از معاونت بین الملل شرکت گرفته شود اما روزانه حدود 3.9 تا چهار میلیون بشکه تولید نفت ایران است.

    وی همچنین با اشاره به قرارداد MOU ایران با اینپکس ژاپن روی چند میدان از جمله آزادگان، اظهارکرد: ژاپنی ها نتایج اولیه مطالعاتشان را به ما ارائه کرده اند و ظرف سه هفته آینده نیز مرحله دوم مطالعات آن ها را که در واقع از دید کار MOU مرحله نهایی است، به ما ارائه می کنند که این شرکت ها از شرکت کنندگان صاحب صلاحیت در مناقصات آتی ایران خواهند بود.

    معاون توسعه و مهندسی شرکت نفت، افزود: ما تاکنون برای میدان آزادگان با حدود پنج شرکت بین المللی قرارداد mou امضا کرده ایم، ولی با توجه به اینکه این شرکت ها به صورت کنسرسیوم در مناقصه شرکت خواهند کرد، باید ببینیم که چگونه با همدیگر مشترک می شوند. علی القاعده شرکت های چینی با اروپایی ها مشترک می شوند و باید یک شریک ایرانی داشته باشند. این اتفاقی است که باید منتظر باشیم که ببینیم چند گروه خواهند آمد.

    منوچهری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه واگذاری آزادگان شمالی و یادآوران به چینی ها لغو شده است، تصریح کرد: به هر حال آن ها هم آمادگی دارند که در مناقصات آتی ما شرکت کنند.

    معاون توسعه و مهندسی شرکت نفت درباره میدان آزادگان نیز، ادامه داد: ما آزادگان را فعلا در یک بخش کلی آزادگان نگاه می کنیم.

    وی با بیان اینکه جزیره کیش منبع گازی بزرگی است، اظهار کرد: ما در فلات قاره ایران، مخازن متعدد گاز و نفت داریم که این مخازن در جزیره قشم و دیگر جزایر و همینطور اکتشافاتی که انشالله در آینده خواهیم داشت، وجود دارد.

    منوچهری تصریح کرد: بنابراین خود این منطقه پتانسیل عمده ای دارد، از سوی دیگر کیش نقطه استراتژیکی برای جذب سرمایه گذاری خارجی محصوب می شود و نقطه ملاقات خوبی است برای اینکه کشورهای خارجی که به ایران بیایند و مذاکره کنند. این مزیت های است که این منطقه هم از لحاظ تسهیلات و امکاناتی که دارد و هم برگزاری این نمایشگاه که رویداد خوبی  در جهت حضور شرکت های فعال در این حوزه و صاحبان صنعت در داخل و خارج کشور دارد.

    معاون توسعه و مهندسی شرکت نفت، اظهارکرد: نمایشگاه کیش در کنار نمایشگاه بزرگی که در تهران معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می شود با توجه به اینکه در زمستان جزیره کیش برای برگزاری نمایشگاه مناسب است، برگزار شد که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

    وی همچنین درباره انتشار لیست 29 شرکت خارجی برای مناقصات آتی پروژه های نفتی نیز، گفت: این لیست از بخش مربوطه در شرکت نفت به تازگی به بخش توسعه ای تحویل شده که در واقع لیست شرکت های صاحب صلاحیت است. ما اسناد مناقصه ای را که داریم برای تک تک پروژه ها آماده میکنیم بر حسب اعلام آمادگی خود این شرکت ها، قابلیت های شان و علاقه شان دعوت می کنیم در مناقصه های آتی ما که همانطور که قبلا اعلام شده مناقصه آزادگان جنوبی اولین مناقصه ما خواهد بود که خوشبختانه اسنادش تقریبا نهایی شده و به زودی این مناقصه برگزار می شود.

    منوچهری درباره اینکه تاکنون شرکتی برای مناقصات اعلام آمادگی کرده است یا نه، گفت: ابتدا ما باید اعلام کنیم که اسناد آماده است تا بیایند خریداری کنند که فکر می کنم حداکثر ظرف چهار هفته آینده این اعلام عمومی را خواهیم داشت.

    معاون توسعه و مهندسی شرکت نفت درباره احتمال افزایش تعداد شرکت های ایرانی دارای صلاحیت هم اظهارکرد: تعداد این شرکت ها نمی تواند خیلی زیاد باشد، علی القاعده در هیچ جای دنیا تعداد شرکت های اکتشاف و تولید نامحدود نیست، اما در عین حال ارزیابی ها در این زمینه ادامه دارد.

    برچسب ها