عصر خودرو

سقوط ارزش پوند به دنبال اظهارات 'ترزا می'در مورد خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا

عصر بازار- ارزش پوند در شروع بازار مبادلات ارزی صبح روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا و یورو متاثر از اظهارات جدید نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج سخت کشورش از اتحادیه اروپا، به پایین تر حد در طی دو ماه گذشته رسید.

سقوط ارزش پوند به دنبال اظهارات 'ترزا می'در مورد خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پوند انگلیس هم اکنون در بازار مبادلات ارزی ، در برابر دلار آمریکا با 1.06 درصد کاهش، در مقابل 1.2155دلار و همچنین با 0.89 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.1561 یورو معامله می شود.
«نیل ویلسون» تحلیل گر ارشد موسسه ای تی اکس در گفت وگو با شبکه «بی.بی.سی» بیان داشت: به نظر می رسد که سیاست پوپولیستی دست برتر را در اختیار دارد و بر ارزش پوند سنگینی می کند.
وی همچنین نوسانات بیشتری را برای ارزش پوند در روزهای آینده پیش بینی کرد.
«پارش داودرا» مدیر اجرایی موسسه «رشنال اف.اکس» نیز در گفت وگو با «بی.بی.سی» بیان داشت: افزایش نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر ارزش پوند همچنان فشار می آورد. تا زمانی که واقعیت ها مشخص نشود، این نوسانات ادامه خواهد یافت.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گذشته در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز ضمن اشاره به آغاز مذاکرات برگزیت در ماه مارس میلادی تصریح کرد: ما اتحادیه اروپا را ترک می کنیم. خارج می شویم و دیگر عضو اتحادیه اروپا نخواهیم بود.
وی در اظهاراتش هیچ اشاره ای به تمایل انگلیس مبنی بر ادامه دسترسی به بازار مشترک اروپا نکرد.
بر همین اساس تحلیل گران و کارشناسان سیاسی «برگزیت سختی» را برای انگلیس پیش بینی می کنند.
کاهش ارزش پوند در حالی رخ می دهد که نرخ تورم نیز پس از رای مردم انگلیس به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا روند افزایش گرفته است.
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا پیش از پایان مارس 2017 فعال سازد که این مساله آغازگر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.

برچسب ها