عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور:

کاهش تقاضا مهمترین دلیل آرامش بازار سکه و طلا در روزهای اخیر است

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور می گوید، بازار داخلی سکه و طلا به دلیل کاهش تقاضا در این ایام در آرامش به سر می برد و ثبات نسبی قیمت دلار و اونس جهانی طلا در روزهای گذشته به این آرامش و سکون افزوده است.

کاهش تقاضا مهمترین دلیل آرامش بازار سکه و طلا در روزهای اخیر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای با اشاره به وضعیت بازار داخلی طلا و سکه، افزود: قیمت ارز چند روزی است که تقریبا ثابت مانده و نوسان های اندکی را تجربه می کند.

به گفته این مقام مسوول، قیمت جهانی اونس طلا نیز در روزهای گذشته تغییرات اندکی داشت و به همین دلیل نهایت تغییر قیمت سکه تمام بهار آزادی بین 20 تا 50 هزار ریال بوده است.

وی افزود: در روزهای گذشته حتی شاهد کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی بودیم؛ به طوری که از 11 میلیون و 900 هزار ریال در روز شنبه به 11 میلیون و 800 هزار ریال در روز گذشته رسید و امروز هم در محدوده 11 میلیون و 850 هزار ریال معامله می شود که ناشی از کاهش تقاضا است.

کشتی آرای در تشریح دلایل کاهش تقاضای مردم برای سکه و طلا، خاطرنشان کرد: بطور معمول همه ساله پس از پایان یافتن ماه های محرم و صفر با افزایش تقاضای خانواده ها برای طلا مواجه ایم، اما در ماه های پس از آن به دلیل مواجهه با سرمای هوا ، مراسم جشن و شادی و عروسی ها کاهش می یابد که افت تقاضای سکه و طلا را به همراه دارد.

وی ادامه داد: این رکود در بازار سکه و طلا بطور معمول تا بهمن ماه ادامه دارد و در این ماه که پیش از ایام فاطمیه بوده و از طرفی بسیاری از مردم ماه یازدهم سال را خوش یمن می دانند، برگزاری مراسم جشن و شادی رونقی مجدد دارد که رونق بازار داخلی طلا را به همراه دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پایان با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اتفاق هایی از این دست را بر بازار داخلی سکه و طلا بی تاثیر ارزیابی کرد.

برچسب ها