عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

لزوم کاهش وابستگی شرکت‌ها به دولت در راستای خصوصی سازی

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر برخی صنایع از جمله پالایشی‌ها در تهیه مواد اولیه و فروش محصولات خود کماکان به دولت وابسته هستند که در راستای خصوصی سازی باید این وابستگی‌ها به دولت از بین برود.

لزوم کاهش وابستگی شرکت‌ها به دولت در راستای خصوصی سازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا سلیمانی با بیان این که تفکر خصوصی سازی در گام نخست باید در ذهن و عقیده بخش خصوصی شکل بگیرد گفت: از این رو زمانی که این اتفاق بیفتد چشم انتظاری برای کمک بخش دولتی به صنایع در کشور پایان می پذیرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: در پی این اتفاق همچنین وابستگی صنایع و بنگاهها به بودجه دولتی از بین رفته و بخش خصوصی تلاش خواهد کرد تا تمامی مراحل مربوط به تهیه مواد اولیه و فروش محصولات و صادرات آن را خود انجام دهد که همه اینها با اهداف خصوصی سازی همراستا است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر استفاده از نیروی کار جوان و مختصص و نیز بکارگیری تکنولوژی دانش بنیان با اتکا بر اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر برخی صنایع از جمله پالایشی‌ها بویژه در بحث فروش محصولات کماکان به دولت وابسته هستند که در راستای سیاست خصوصی سازی باید شرایطی فراهم شود تا این دسته از بنگاهها بتوانند خرید مواد اولیه و نیز فروش محصولات خود را بدور از وابستگی‌ها به دولت انجام دهند که در این راستای باید برنامه ریزی درستی انجام شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در ماههای پایانی سال نیز اذعان داشت: با توجه به بهبود قیمت جهانی نفت  از یک سو و نیز تاثیر مثبتی که تعادل و افزایش قیمت نفت بر صنایع بزرگ و تاثیرگذار بورسی از جمله پالایشی‌ ها و پتروشیمی‌ها دارد، می توان چشم انداز مثبتی را برای بورس تا پایان سال متصور بود.

برچسب ها