عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۲۲ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۰هزار و ۹۴۳ قرارداد و ارزش آن به ۵ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات شنبه رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات سکه به ۳۳ هزار و ۵۳۴ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۲ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود این که فضای بازار ارز در دو روز ابتدایی هفته جاری بسیار آرام‌تر از هفته گذشته بود، اما باز نوسانات کوچک این واحد پولی روی بهای سکه تاثیر گذاشت. بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی و آتی نیز با نوسان رو به رشد.

تک روی  سررسید  اسفند

به تبع روند نوسانات کوچک دلار، معاملات آتی نیز در اولین  روز هفته با نوسان اندکی را تجربه کرد، به طوری که سر رسید اسفند ماه با روند نزولی و سایر سر رسیدها روند مثبتی را به ثبت رساندند.

به طوری که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون 184 هزار تومان رشد 0/22 درصدر را تجربه کرد،این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان افت 0/03 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و 253 هزار تومان به فروش رسید و با رشد 0/22 درصدی همراه شد. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 290 هزار تومان معامله و رشد 0/14 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید شهریور سال 96 با قیمت یک میلیون و 308 هزار تومان معامله شد و رشد 0/05 درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز یکشنبه برخلاف روز کم‌نوسان دلار، سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی روز پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت و در دومین روز هفته، معامله‌گران سکه بیشتر در موقعیت فروش قرار گرفتن. در نتیجه فلز گرانبهای داخلی در نهایت با قیمت یک میلیون و 178 هزار تومان به کار خود پایان داد که 4 هزار تومان کمتر از روز شنبه بود.در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 606 هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت 320 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 205 هزار تومان به فروش رسید.

برچسب ها