عصر خودرو

تولیدکنندگان عضو اوپک در حال عمل به توافق کاهش تولید هستند

عصر بازار- نماینده کویت نزد اوپک گفت، کشورهای تولید کننده نفت از عربستان گرفته تا امارات در حال تبعیت از توافق کاهش تولید به منظور تثبیت بازار هستند.

تولیدکنندگان عضو اوپک در حال عمل به توافق کاهش تولید هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نماینده کویت نزد اوپک گفت، کشورهای تولید کننده نفت از عربستان گرفته تا امارات در حال تبعیت از توافق کاهش تولید به منظور تثبیت بازار هستند.

نوال الفزایا، نماینده کویت در مقر اوپک گفت، قطر، کویت و عمان نیز در حال پیروی از توافق کاهش تولید هستند و کاهش عرضه نفت خود را به مشتریان اعلام کرده اند.

اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمهل روسیه در حال عمل کردن به توافقی هستند که بر اساس آن قرار است روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت این کشورها کاسته شود. این تصمیم پس از آن گرفته شده که قیمت نفت از بالای 100 دلار در سال 2014 به حدود 26 دلار در فوریه 2016 رسید. لیبی و نیجریه از این کاهش تولید مستثنی شده اند.

الفزایا افزود: «کاهش تولید زمان خوبی است که به تعمیرات در میادین نفتی بپردازیم.» وی گفت، کویت تا پایان ماه جاری میلادی، تولید خود را به 2.7 میلیون بشکه در روز خواهد رساند. این رقم در ماه دسامبر 2.89 میلیون بشکه بود. فزایا گفت، بخش عمده کاهش تولیدها، بر صادرات نفت کویت تاثیر گذاشته و دیگر اعضای اوپک نیز احتمالا برای تامین نیازهای داخلی شان همین کار را خواهند کرد.

نماینده کویت در اوپک گفت، لیبی و نیجریه قبل از اینکه بتوانند پیوستن به توافق تولید را بررسی کنند، برای افزایش تولید نفتشان به زمان بیشتری نیاز دارند. «به محض اینکه این دو کشور کل ظرفیت تولید خود را باز بیابند، ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد.»

«تمدید توافق کاهش تولید فعلی یا کاهش بیشتر تولید بستگی به شرایط بازار نفت، ترمیم قیمت ها و کاهش مازاد عرضه موجود در بازار خواهد داشت.»

برچسب ها