عصر خودرو

رییس سازمان بورس درجمع مدیران تالارهاى استانی عنوان کرد:

تالارهاى منطقه اى، سفیران بازار سرمایه

عصر بازار- صبح امروز نشستى با عنوان "تبیین جایگاه تالار هاى منطقه اى" با حضور دکتر شاپور محمدى رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران ارشد بازار سرمایه و همچنین مدیران تالارهاى منطقه اى برگزار شد. در این نشست رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن استماع مسائل پیش روى تالار هاى استانى به ایراد سخن پرداخت.

تالارهاى منطقه اى، سفیران بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در ابتداى این دیدار دکتر محمدى ضمن تسلیت به مناسبت وفات آیت الله هاشمى رفسنجانى رییس تشخیص مصلحت نظام، به مدیران تالار هاى استانى برای حضور در این نشست، خوش آمد گفت و عنوان کرد: همواره مدیران اجرایى استان ها و نمایندگان مجلس شوراى اسلامى به اهمیت و نقش تالار هاى استانى در بازار سرمایه تاکید کرده اند.

رییس سازمان بورس نقش تالار هاى استانى در بازار سرمایه را مثبت دانست و گفت: تالارهاى استانى نماد و سفیر بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور هستند و یکى از مهمترین وظایف تالارهاى استانى فرهنگ سازى و آموزش حوزه بازار سرمایه است و ما همه تلاش خود را براى افزایش تعامل ارکان بازار سرمایه و نهاد هاى مختلف اجرایى با تالار هاى استانى به کار خواهیم گرفت.

دکتر محمدى با تاکید بر ضرورت تقویت تالارهاى استانى، به نقش نظارتى آنها اشاره کرد و گفت: رصد بازار سرمایه در راستاى افزایش شفافیت و جلوگیرى از تخلفات استانى مى تواند با کمک تالار هاى منطقه اى به حداکثر برسد و نقش و جایگاه این تالار ها باید روشن و مشخص باشد.

سخنگوى سازمان بورس به مدیران تالار هاى استانى بازار سرمایه توصیه کرد: حفظ اعتماد فعالین بازار سرمایه مهمترین اصل سازمان است و باید براى آن تلاش گسترده ای کرد. وی افزود: سازمان بورس تا حد توان به توسعه تالار هاى منطقه اى کمک خواهد کرد.

سپس دکتر حسن قالیباف مدیر عامل بورس تهران به مدیران تالار هاى استانى خوش آمد گفت و عنوان کرد: بورس هاى منطقه اى، نماینده همه بخش هاى بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور هستند و فعالیت آنها از فرهنگ سازى تا فرآیند داد و ستد را در برمی گیرد و انصافا در این مسیر تلاش گسترده اى نیز داشته اند.

وى افزود: بر اساس آمارها حدود30 درصد معاملات بازار سرمایه در استان ها و مناطق کشور انجام مى شود و همچنین یک میلیون کد سهام دارى از طریق تالار هاى استانى صادر شده است.

مدیر عامل بورس تهران با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازى در بازار سرمایه بیان داشت: تالارهاى استانى3000 دقیقه برنامه تلویزیونى و6200 دقیقه برنامه رادیویى تولید کرده اند و ارتباط با دانشگاه ها و برگزارى سمینارها از مهمترین اقدامات فرهنگى آنها بوده است.

وى با بیان اینکه تالارهاى استانى در ٢٢ منطقه فعالیت می کنند تاکید کرد: این تالارها مى توانند رشد و توسعه بازار سرمایه را به همراه داشته باشند و باید بیش از پیش به آنها توجه داشت.

در ادامه، امیر هامونى مدیر عامل فرابورس با تاکید بر اینکه گسترش ارتباط فرابورس و تالار هاى استانى یکى از استراتژى هاى مهم فرابورس است گفت: تا کنون 350  مورد بازرسى دفاتر کارگزاران استانى از سوى همکاران ما در تالار هاى منطقه اى صورت گرفته و نتایج مثبتى به همراه داشته است.

همچنین دکتر حسینى مدیر عامل بورس انرژى عنوان کرد : وظایف بازار سرمایه به سه دسته توسعه اى، نظارتى و اجرایى قابل تقسیم است و بخش هاى توسعه اى و نظارت باید با کمک بورس ها و تالار هاى منطقه اى صورت گیرد.

وى ادامه داد: پاسخگویى به فعالین استانى بازار سرمایه یکى از مهمترین وظایف تالار هاى منطقه اى است که به حفظ اعتماد جمعى منجر خواهد شد.

درپایان، دکتر سعیدى عضو هیات مدیره سازمان بورس، به اهمیت تالار هاى منطقه اى اشاره و همچنین بر لزوم برگزارى نشست هاى بیشتر براى هماهنگى تالارهاى استانى با سازمان بورس تاکید کرد و افزود: باید به تالار هاى منطقه اى کمک کرد تا آنها بتوانند نقش خود را به خوبى ایفا کنند.

گفتنى است: در این نشست موضوعاتى همچنین جایگاه تالار هاى استانى، چالش هاى تالار هاى منطقه اى و چالش هاى فعالین استانى بازار سرمایه، نظارت، افزایش اختیار تالارهاى استانى و نقش این تالار ها در تامین مالى بنگاه هاى اقتصادى مطرح شد.

برچسب ها