عصر خودرو

دومین عرضه اولیه به روش جدید روز چهارشنبه در فرابورس

عصر بازار- برای دومین بار در بازار سرمایه، عرضه اولیه یک شرکت به روش ثبت سفارس روز چهارشنبه انجام می‌شود.

دومین عرضه اولیه به روش جدید روز چهارشنبه در فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تعداد 47 میلیون و 182 هزار و 31 سهم شرکت ریل سیر کوثر معادل 10 درصد سهام این شرکت، به عنوان دومین عرضه اولیه بازار سرمایه به روش ثبت سفارس در روز چهارشنبه (22 دیماه) در بازار دوم فرابورس ایران انجام می شود.

بر اساس این گزارش؛ در این روش، سفارش متقاضیان اعم از سهامداران حقیقی یا حقوقی در دوره ثبت سفارش که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود صرفا در دامنه اعلام شده قابل ثبت خواهد بود که در خصوص شرکت ریل سیر کوثر این دامنه از مبلغ 1900 تا 2090 ریال است.

همچنین حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را در عرضه اولیه ریل سیر کوثر هزار سهم اعلام شده است و طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.

افزون بر این؛ در دوره ثبت سفارش، اطلاعات مرتبط با درخواست‌های خرید قابل اصلاح و حذف است و پس از این دوره امکان ویرایش سفارش‌ها وجود ندارد. بعلاوه این که پس از پایان دوره ثبت سفارش، اطلاعات حجم و قیمت سفارش‌های ثبت شده در اختیار کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده توسط مدیر عرضه قرار می‌گیرد تا عرضه سهام با توجه به یکسری شرایط که مختص روش بوک‌بیلدینگ است، صورت گیرد.

گفتنی است؛ شرکت پاکدیس به عنوان نخستین شرکت به روش ثبت سفارش (Book Building) روز یکشنبه گذشته در فرابورس عرضه اولیه و به قیمت هر سهم 2310 ریال کشف قیمت شد.

برچسب ها