عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- خبر افزایش صادرات نفت ایران و افزایش فعالیت های حفاری نفت در آمریکا برای دهمین هفته متوالی موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، خبر افزایش صادرات نفت ایران و افزایش فعالیت های حفاری نفت در آمریکا برای دهمین هفته متوالی موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 22 سنت کاهش یافت و به 56 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 24 سنت کاهش داشت و به 53 دلار و 75 سنت رسید.

تجار گفتند، کاهش قیمت ها ناشی از افزایش صادرات نفت ایران بوده است. این افزایش در شرایطی اتفاق می افتد که دیگر اعضای اوپک در تلاش برای کاستن از مازاد عرضه جهانی نفت، در حال کاهش تولید خود هستند. ایران به همراه لیبی و نیجریه از کاهش تولید معاف شده است.

به گفته منابع صنعتی، ایران با استفاده از معافیت از توافق کاهش تولید اوپک بیش از 13 میلیون بشکه نفت ذخیره شده خود بر روی دریا را فروخته است.

بر اساس آمارهای موسسه تامسون رویترز، مقدار نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا از 29.6 میلیون بشکه در ابتدای ماه اکتبر به 16.4 میلیون بشکه رسیده است.

البته افزایش صادرات نفت ایران تنها عامل افت قیمت ها نبوده است.

شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دهمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش دادند و بدین ترتیب روند از سر گیری فعالیت های شرکت های شیل وارد نهمین ماه خود شد. این افزایش فعالیت ها پس از رشد قیمت جهانی نفت آغاز شده است.

بر اساس آمارهای موسسه بیکرهاگز، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 6 ژانویه، 4 سکوی حفاری را اضافه کردند و تعداد کل سکوهای فعال را به 529 سکو رساندند که بیشترین تعداد از دسامبر 2015 تاکنون است.

برچسب ها