عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد

بانک مرکزی چین نحوه مدیریت نظام مالی را تغییر می‌دهد

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد:پس از برگزاری نشست اخیر مقامات بانک مرکزی چین این بانک لحن خود را تغییر داده و بر لزوم حمایت از بانک مرکزی این کشور و همچنین یوآن تاکید کرد.

بانک مرکزی چین نحوه مدیریت نظام مالی را تغییر می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اخیراً بانک مرکزی چین اعلام کرده است که بر روی مقابله با ریسک‌های موجود علیه نظام مالی این کشور متمرکز شده است.

این اعلام پس از برگزاری نشست مقامات ارشد این بانک اعلام شد که نشان دهنده تغییر سیاست‌های بانک مرکزی چین در قبال نظام مالی این کشور است. بانک مرکزی چین همچنین تاکید کرد تلاش خود را برای برآورده کردن انتظارات بازار از یوآن این کشور افزایش خواهد داد.

پیش‌تر بانک مرکزی چین اعلام کرده بود از نوآوری‌های مالی در این کشور حمایت خواهد کرد اما اظهارات اخیر این بانک نشان دهنده تغییر رویکرد در مدیریت نظام مالی این کشور است.

براساس بیانیه مقامات بانک مرکزی چین تلاش‌های بیشتری در راستای جلوگیری از ایجاد هرگونه بحران در نظام مالی این کشور صورت خواهد گرفت و این بانک به طور جدی از ساختار مالی در این کشور حمایت خواهد کرد.

سیاست‌گذاران بانکی چین همچنین تاکید کردند که به صورت فعال در تثبیت انتظارات بازار از یوآن این کشور اقدام خواهند کرد.

پیش‌تر نیز شی‌جی‌پینگ رئیس جمهور چین و دیگر رهبران حزب کمونیست چین اعلام کردند کنترل کردن و جلوگیری از بروز هرگونه مخاطره و همچنین حباب دارایی‌ها از مهمترین اولویت‌های دولت چین خواهد بود.

برچسب ها