عصر خودرو

افزایش قیمت نفت بیکاری در آمریکا را کاهش داد

عصر بازار- همزمان با افزایش قیمت نفت و رشد تعداد سکوهای حفاری در آمریکا تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش نفت و گاز این کشور در ماه نوامبر برای اولین بار در طی بیش از ۲ سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش قیمت نفت بیکاری در آمریکا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمارهای اشتغال آمریکا نشان می دهد که همزمان با افزایش قیمت نفت و رشد تعداد سکوهای حفاری در آمریکا تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش نفت و گاز این کشور در ماه نوامبر برای اولین بار در طی بیش از 2 سال گذشته افزایش یافته است.
آمارهای دفتر آمار کار آمریکا نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی در بخش اکتشاف نفت و گاز و خدمات مرتبط در ماه نوامبر 3300 مورد افزایش یافته و به 384 هزار و 300 مورد رسیده که اولین افزایش از سپتامبر 2014 تاکنون است.
شرکت های انرژی آمریکا در طی 2 سال گذشته و همزمان با کاهش تعداد سکوهای حفاری از 1609 در اکتبر 2014 به 316 سکو در ماه می155 هزار فرصت شغلی را کاهش داده بودند.
این کاهش سکوهای حفاری در حالی اتفاق افتاده بود که قیمت نفت خام آمریکا از بالای 107 دلار در هر بشکه در ژوئن 2014 به حدود 25 دلار در فوریه 2016 کاهش یافته بود.
از ان زمان به این طرف، به دلیل توافق تولید کنندگان نفتی برای کاهش تولید، قیمت نفت دو برابر شده و به 54 دلار در هر بشکه رسیده است.
تحلیلگران گفتند، شرکت های اکتشاف و تولید نفت آمریکا به افزایش قیمت نفت واکنش نشان داده و در طی 6 ماه گذشته بیش از 200 مورد به تعداد سکوهای حفاری افزوده اند و احتمال افزایش بیشتر هزینه ها در طی یکی دو سال آینده وجود دارد.
تحلیلگران موسسه خدمات مالی کراون اند کو این هفته گفتند، 25 شرکت اکتشاف و تولید نفت قصد دارند در سال 2017 به طور متوسط 33 درصد میزان سرمایه گذاری خود در این صنعت را افزایش دهند.

برچسب ها