عصر خودرو

اقبال رژیم عربستان به صنعت سرگرمی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل

عصر بازار- عربستان به عنوان بخشی از شوک درمانی خود برای بهبود بخشیدن به وضعیت رو به افول اقتصادی این کشور در حال کاهش سخت گیری ها در زمینه تفریح و سرگرمی در جامعه عربستان است.

اقبال رژیم عربستان به صنعت سرگرمی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، دولت عربستان به عنوان بخشی از شوک درمانی خود برای بهبود بخشیدن به وضعیت رو به افول اقتصادی این کشور، در حال کاهش سخت گیری ها در زمینه مقررات مربوط به تفریح و سرگرمی در جامعه فوق العاده محافظه کار این کشور است و قصد دارد از صنعت سرگرمی کسب درآمد نیز داشته باشد.

حکومت سختگیرانه عربستان سعودی معمولا وجه اشتراک چندان زیادی با مقوله سرگرمی و تفریح ندارد. پلیس مذهبی عربستان معمولا صدای هر گونه موسیقی را ساکت می کند و شهروندان این کشور برای گرفتن فیلم های روز دنیا مجبورند به دوبی یا بحرین سفر کنند. اما اکنون برنامه دولت عربستان این است که مردم را به سمت صنعت سرگرمی تشویق کند.

انمار فتح الدین، شهروند سعودی که یک سایت بلیط فروشی به نام لمت را اداره می کند، مشتاقانه در انتظار باز شدن فضا برای صنعت سرگرمی در عربستان است تا بتواند پول بیشتری کسب کند. البته او انتظار ندارد همه چیز به یکباره تغییر کند.

این تغییرات بخشی از طرح چشم انداز عربستان 2030 است، که در قالب آن قرار است اقتصاد عربستان وابستگی خود به درآمدهای نفتی را به حداقل برساند. این طرح همه چیز را از یارانه های پرداختی دولت به کالاهای مختلف گرفته تا نقش زنان در بازار کار تغییر می دهد و مردم عربستان تلاش دارند بفهمند اجرای این طرح چه تاثیری بر زندگی شان خواهد گذاشت.

در زمینه صنعت سرگرمی، عربستان قصد دارد تا سال 2020 بیش از 450 کلوب در سراسر کشور دایر کند که فعالیت ها و رویداد های مختلف فرهنگی در انها برگزار خواهد شد. هدف از این اقدام دو برابر کردن هزینه خانواده ها در زمینه سرگرمی و رساندن این رقم به 6 درصد است. این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت کار آمریکا، مردم این کشور در سال 2015 4 درصد از هزینه های خود را به بخش سرگرمی اختصاص داده اند. به گفته امر المدنی، رئیس اداره تازه تاسیس سرگرمی های عمومی عربستان، هدف از این طرح ایجاد 100 هزار فرصت شغلی جدید است.

المدنی گفت: «این یک ابزار اقتصادی است.» تمرکز ما روی خانواده ها خواهد بود و «اصول راهنمای این طرح ارزش های اسلامی و فرهنگی ما خواهد بود.»

برچسب ها