عصر خودرو

رکورد صادرات گاز روسیه به اروپا شکسته شد

عصر بازار- بزرگترین شرکت گازی روسیه موفق به ثبت رکوردی جدید در صادرات گاز به اروپا شد.

رکورد صادرات گاز روسیه به اروپا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، شرکت «گازپروم» روسیه در صادرات گاز به اروپا، موفق به بالاترین میزان انتقال گاز به قاره سبز شد که رکوردی جدید در این حوزه محسوب می‌شود. 

در همین حال «گازپروم»  فقط در روز ششم ژانویه سال جاری میلادی، با صادرات 615 میلیون و 500 هزار متر مکعبی گاز به اروپا به یک رکورد باورنکردنی دست پیدا کرده؛ این در حالی است که یک روز قبل از آن، با صادرات 614 میلیون و 600 هزار متر مکعب رکورد دیگری از خود به جای گذاشته بود.

همچنین «الکسی میلر»، مدیرعامل گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در مجموع به یک سطح جدیدی از صادرات گاز با توجه به سرمای حاکم در اروپا رسیده‌ایم؛ این در حالی است که شرایط جوی، منجر به افزایش تقاضا گاز در بازار انرژی اروپا شده است.

«میلر» خاطرنشان کرد، اگر شرایط حجم عرضه گاز در سطح فعلی باقی بماند، میزان صادرات گاز این شرکت به اروپا در سال 2017 میلادی 10 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام گرفته سال گذشته میلادی خواهد بود. 

بر همین اساس، «گازپروم» روسیه بیش از 30 درصد گاز مورد نیاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تامین می‌کند و در سال 2016 میلادی، به میزان 179 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز اروپا را تامین کرد.

برچسب ها