عصر خودرو

کاهش بیش از ۲۰ درصدی ارزش پوند انگلیس در برابر ۱۰ ارز بین المللی

عصر بازار- بانک خصوصی لویدز در انگلیس بر اساس نتایج یک تحقیق اعلام کرد ارزش پوند این کشور در برابر ۱۰ ارز بین المللی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش بیش از ۲۰ درصدی ارزش پوند انگلیس در برابر ۱۰ ارز بین المللی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک خصوصی لویدز انگلیس بر اساس نتایج یک تحقیق درباره تغییرات ارزش پوند انگلیس در برابر 60 ارز بین المللی اعلام کرد ارزش پوند این کشور در برابر 10 ارز  بین المللی بیش از 20 درصد در سال 2016 سقوط کرده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، ارزش پوند بیشترین سقوط ارزشی را در برابر رئال برزیل داشته است و در سال 2016 در برابر این ارز 28.4 درصد سقوط کرده است.

بنا به اعلام بانک لویدز، ارزش پوند در سال 2016 در برابر 56 ارز از 60 ارز مورد مطالعه کاهش داشته است.

بانک لویدز تأکید کرده است که ارزش پوند تنها در برابر 3 ارز افزایش یافته است.

ارزش پوند استرلینگ در برابر پوند مصر 105 درصد و متیکال موزامبیک 23 درصد افزایش داشته است.

این ارز به ترتیب 28 و 27.9 درصد در برابر روبل روسیه و کرونای ایسلند سقوط ارزشی داشته است.

گزارش لویدز می افزاید عملکرد پوند در برابر ارزهای دیگر در ماه های قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مقایسه با ماه های بعد از برگزاری همه پرسی در انگلیس یکسان بوده است.

ارزش پوند در 6 ماه پیش از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در برابر 56 ارز و در 6 ماه پس از برگزاری همه پرسی در برابر 51 ارز کاهش داشته است.

پیتر راید، یکی از مقامات ارشد لویدز معتقد است که خبر کاهش ارزش پوند برای مردم این کشور که برای تعطیلات به سفر می روند بسیار بد خواهد بود چرا که هزینه سفر آنها را در کشورهای مقصد به میزان چشم گیری افزایش خواهد داد.

وی تأکید کرد مستمری بگیران و مردم این کشور نیز تأثیر این افت ارزش را تجربه خواهند کرد به خصوص در زمانی که قرار است حقوق خود را به دیگر ارزها تبدیل کنند.

بر اساس تحقیق لویدز بنک انگلیس از ماه دسامبر سال 2015 تا دسامبر 2016 ارزش پوند این کشور در برابر ارزهای رئال برزیل 28.4 درصد، روبل روسیه 28 درصد، کورنای ایسلند 27.9 درصد ، پزوی کلمبیا 25.8 درصد، کواچای زامبیا 25.6 درصد، رند آفریقای جنوبی 22.6 درصد، ماینوس جزایر سلیمان 20.4 درصد، دلار کانادا 20.1 درصد، روپیه اندونزی 20 درصد، و تالای ساموآی غربی 19.5 درصد سقوط کرده است.

برچسب ها