عصر خودرو

مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر:

نرخ منومر استایرن در حال مذاکره است

پالایشی‌ها آماده سوآپ باشند

عصر بازار- مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر در مورد چشم انداز آتی بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به قیمت نفت در بازار های جهانی و افزایش نرخ محصولات پتروشیمی و همچنین وزن با اهمیت این صنایع در بازار سهام می‌توان به بهبود روند بورس در چشم انداز آتی امید وار بود.

نرخ منومر استایرن در حال مذاکره است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر از تداوم مذاکره بر سر تعیین نرخ خوراک منومر استایرن پتروشیمی تبریز بر اساس نرخ ارز آزاد و دولتی خبر داد و در عین حال با اشاره به آخرین وضعیت بنیادی شرکت‌های بورسی این هلدینگ، گفت: در شرکت موتوژن هم اکنون موضوع واگذاری سهام از سوی سرمایه‌گذاری غدیر صحت نداشته و انچه که رخ داده تهاتر دارایی‌ها از سوی بانک تجارت با بخش خصوصی است.

غلامرضا امیری سلیمانی در برابر این پرسش که آیا با توجه به اجرای پروژه خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در پتروشیمی تبریز دنبال خواهد شد؟ پاسخ داد: در زمان اجرای پروژه طبیعی است که باید بخشی از طرح به طور فاینانس و بخش دیگر از منابع سهامداران تامین شود. در پتروشیمی تبریز نیز هم اکنون قبل از اجرای پروژه بخشی از سرمایه مورد نیاز بطور علی الحساب از سوی سهامدار عمده پرداخت شده و پس از پیشرفت کار از طریق افزایش سرمایه منابع مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه طرح توسعه تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز در 5 ماه اخیر گفت: بطور معمول هزینه استهلاک پروژه های بزرگ سنگین بوده و به 100 درصد ظرفیت دست نمی‌یابد. در این زمینه هر زمان که پروژه به ظرفیت نهایی دست یابد علاوه بر کاهش هزینه استهلاک منجر به سودآوری خوبی نیز خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: در ماه های اخیر با افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در بازار های جهانی روبرو بوده‌ایم و برخی از شرکت ها حتی با تعدیل های درآمدی نیز روبرو بوده اند و این در حالی است که در سال مالی قبل شرایط خوشایندی بر صنعت پتروشیمی حاکم نبود. زیرا با وجود بالا رفتن ظرفیت تولید از ظرفیت اسمی اما حجم و ارزش دلاری محصولات با کاهش عجیبی مواجه بود. این مشکلات هم اکنون در حال حل شدن بوده و در صورت تحقق می توان انتظار تعدیل‌های با اهمیت درامدی نیز برای پتروشیمی ها از جمله "شیراز" انتظار داشت.

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر درباره امکان سوآپ نفتی برای پالایشگاه تبریز نیز گفت: چنانچه تولید بنزین برای مصرف داخلی به حدی برسد که که نیاز داخلی تامین شود، باید به سمت صادرات فرآورده‌های نفتی رفت و این در حالی است که این اتفاق به زودی برای پالایشگاه ها رخ خواهد داد.

سلیمانی ادامه داد: پالایشگاه های کشور از جمله تبریز باید خود را آماده کنند تا بتوانند از امکان صادرات محصولات خود برخوردار شوند، این در حالی است که تا زمان خرید تضمینی 5 فرآورده اصلی پالایشگاهها از سوی دولت امکان صادرات وجود نخواهد داشت.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو