عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد:

هشدار به کاهش دوباره قیمت نفت در بازار

توافق اوپک دکل‌های نفتی شیل آمریکا را افزایش داد

عصر بازار- تعداد دکل‌های مربوط به نفت شیل آمریکا بعد از ماه می ۶۷.۴ درصد رشد داشته که می‌تواند هشداری به سایر تولید کنندگان باشد همانطور که طی دو سه سال گذشته هم افزایش تولید نفت شیل قیمت را در بازارهای جهانی تا ۱۰۰ دلار پایین کشید.

هشدار به کاهش دوباره قیمت نفت در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آمارها نشان می‌دهد که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا نسبت به هفته گذشته با رشد 0.8 درصدی به 529 رسیده است که دهمین هفته افزایشی خود را ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش، اگرچه تعداد دکل‌های نفتی آمریکا از 27 ماه می رشد 67.4 درصدی داشته، اما نسبت به دوره اوج آن، هنوز کاهش 67.1 درصدی را دارد.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که بعد از توافق اوپک تعداد شاغلان در بخش نفت شیل آمریکا افزایش زیادی داشته است.

به گزارش بلومبرگ، افزایش تولید نفت شیل از سال 2014 باعث شد قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت کاهش یابد، اما کاهش شدید قیمت نفت که بیش از 100 دلار هم رسید، باعث شد تعداد دکل‌های نفتی فعال در حوزه شیل آمریکا به یک‌سوم برسد.

اخیراً کشورهای اوپک و غیراوپک در 30 نوامبر به توافق رسیدند که تولید نفت را روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، این توافق  باعث شده است روز به روز تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا افزایش یابد که البته افزایش دکل‌ها حتی قبل از رسیدن به توافق که صحبت‌های مقدماتی مطرح بود،نیز انجام شد.

این هشداری است برای تولیدکنندگان نفت که احتمالاً با اوج گرفتن دوباره تولید نفت شیل، قیمت در بازارهای جهانی کاهش یابد.

روز گذشته شرکت ان‌جی فرانسه پیش‌بینی کردکه طی 10 سال آینده قیمت نفت به بشکه‌ای 10 دلار هم برسد. اگرچه این شرکت فرانسوی تمرکز خود را روی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی قرار داده بود، اما تولید نفت شیل تهدید جدی‌تری است، همچنان که در دو سه سال گذشته این تهدید برای تولیدکنندگان نفت مسئله‌ساز شد.

«ری‌استارت انرژی» در یک بررسی پیش‌بینی کرده است که میزان تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی مایع حاصل از نفت شیل، تا سال 2020 افزایش چشمگیری خواهد داشت و میزان تولید آن نزدیک به 10 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

هم‌اکنون تولید نفت شیل میعانات گازی و گاز مایع حاصل از این نوع نفت نزدیک به 7 میلیون بشکه در روز است.

برچسب ها