عصر خودرو

لیدری دلار در بازار سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۳۳هزار و ۵۳۴ قرارداد و ارزش آن به ۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال رسید.

لیدری دلار در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روند مثبت بازار ارز در اولین روز از هفته معاملاتی موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی و آتی شد، این در شرایطی است بهای اونس طی روز جمعه با 8 دلار کاهش به کمتر از 1174 دلار رسیده بود، اما به طور کلی افزایش 1.5 درصدی در هفته ای که گذشت تجربه کرد. با این حال بازار سکه طی روز شنبه با فرمان دلار هدایت می شد.

به این ترتیب همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار نقدی طی روز شنبه افزایش یافت به قیمت یک میلیون و 150هزار تومان رسید. در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 607 هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت 322 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 205 هزار تومان به فروش رسید.

در بازار آتی چه گذشت؟

به تبع روند صعودی قیمت ها ومعاملات در بازار نقدی طلا، معاملات آتی نیز در اولین  روز هفته با رشد قیمت ها رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون 181 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و 250 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 288 هزار تومان معامله شد و در پایان نیز سررسید شهریور سال 96 با قیمت یک میلیون و 308 هزار تومان معامله شد.

برچسب ها