عصر خودرو

اخذ موافقت اصولی ۷ ایرلاین جدید

عصر بازار- رئیس سازمان هواپیمایی ‌کشوری از برنامه‌های جامع برای افزایش توان عملیاتی فرودگاه‌های کشور خبرداد و گفت: هفت ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کرده‌اند.

اخذ موافقت اصولی ۷ ایرلاین جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده افزود: با توجه به پیشرفت مذاکرات خرید هواپیما تا مرحله عقد قرارداد، امیدواریم طرف خارجی پای امضاهای خود بماند و با پایبندی به قول‌هایش، ایران بتواند از خریدهای هوایی خود استفاده کند.

وی به تجهیز صنعت هوایی ایران به حدود 200 فروند هواپیمای جدید در پی قرارداد با ایرباس، بوئینگ و ای.تی.آر(ATR)، گفت: افزایش مقاصد پروازی در دستورکار آینده سازمان است و باوجود اینکه در زمان حاضر افزایش مقاصد جدیدی نداشته‌ایم اما قرار است برای آن برنامه‌ریزی شود.

عابدزاده با بیان اینکه اکنون 7 ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کرده‌اند، اضافه کرد: منتظریم الزامات لازم برای شروع فعالیت خود را که یکی از آن، آوردن هواپیما و دیگری داشتن زیرساخت‌های لازم برای اداره آن هواپیماست، ایجاد کنند.

به گفته عابدزاده، در زمان حاضر چند شرکت تازه تأسیس در حال تلاش برای ورود هواپیما و آماده کردن زیرساخت‌های خود هستند و رسیدن به این نقطه یک مقداری زمانبر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر ارتقای توان فرودگاه‌ها همزمان با ورود هواپیماهای جدید تأکید کرد و گفت: با توجه به ورود هواپیماهای جدید، چند فرودگاه بزرگ بین‌المللی نیازمند گسترش هستند و باید این فرودگاه‌ها به لحاظ فیزیکی گسترش پیدا کنند.

وی، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را یکی از آنها دانست و گفت: در فرودگاه‌های بین‌المللی بزرگی مانند مشهد، تبریز و اصفهان کارهای عمرانی مهمی در حال انجام است تا توان این فرودگاه‌ها نیز بالا رود، اما درعین ‌حال هنوز از ظرفیت اسمی فرودگاه‌های دیگر خیلی استفاده نمی‌شود.

عابدزاده با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها، برنامه جامعی برای بهبود و ارتقای ساختارهای ناوبری و ارتباطی دارد، گفت: کیفیت ناوبری مجموعه فضای کشور ارتقا یافته و اقدامات مؤثری دیگری در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، اکنون 14 ایرلاین در کشورمان فعال است.

برچسب ها