عصر خودرو

کارگروه مشترک تجاری و صنعتی ایران و فرانسه تشکیل می شود

عصر بازار- تشکیل کارگروه مشترک اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه در دیدار وزیر صنعت،معدن و تجارت با وزیر مشاور تجارت خارجی و توسعه گردشگری فرانسه مورد توافق قرار گرفت.

کارگروه مشترک تجاری و صنعتی ایران و فرانسه تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از شانا، در این دیدار محمدرضا نعمت زاده ا اظهار کرد: در دوره جدید، باید همکاریها منجر به سرمایه گذاری مشترک شود که این همکاری می تواند به صورت مشارکت در سرمایه گذاری ویا مشارکت در انتقال دانش فنی و یا مشارکت در تحقیق و توسعه باشد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فعالیتها در ایران بر اساس رقابت خواهد بود و ما محدودیتی درباره حضور و سرمایه گذاری اروپاییها و فرانسه در ایران نداریم، اما به دنبال این هستیم که تولید در ایران انجام شود.

    نعمت زاده درباره صنعت خودروسازی افزود: مذاکراتی با دیگر کشورها مثل آلمان انجام شده است و درباره شرکتهای فعال فرانسوی در ایران باید به شرایط قابل قبول و بلند مدت برسیم.

    وی تصریح کرد: روشهای گذشته مثل CKD را نمی پذیریم و تاکید داریم پلت فرمهای جدید تولید کنیم و برندهای جدید در بازار ایران وخارج عرضه کنیم.

    وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: درباره دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی زمینه های خوبی برای کار مشترک داریم.

    نعمت زاده ادامه داد:  ذخایر خوبی در ایران وجود دارد و می توانیم درباره اکتشافهای معدنی ،خدمات مهندسی، انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و... همکاری کنیم.

    وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: ایران از سالهای پیش برای عضویت در سازمان تجارت جهانی اقدام کرده است که امیدواریم با حمایت کشورهای اروپایی بتوانیم عضو این سازمان شویم.

    در این دیدار متیاس فکل، وزیر مشاور تجارت خارجی و توسعه گردشگری فرانسه نیز گفت: عزم فرانسه بر این است که در ایران حضور داشته باشد و نگاه ما در این باره عوض شده است.

    وی ادامه داد: تمایل داریم همکاریهای بلند مدت و مشارکتی با ایران داشته باشیم و مقامهای عالی رتبه فرانسه از این مذاکرات حمایت می کنند.

    وزیر مشاور تجارت خارجی و توسعه گردشگری فرانسه افزود: بخش اقتصادی ما علاقمند به همکاری و حضور در ایران است و آمادگی داریم در زمینه خودرو، مواد غذایی، خدمات فنی و... همکاری کنیم.

    فکل گفت: در دوران جدید، حضور ایران در سازمانهای بین المللی و سازمان جهانی تجارت لازم و ضروری است.

    وی از تشکیل کارگروه مشترک تجاری و صنعتی میان دو کشور استقبال کرد و اظهار امیدواری کرد سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه سبب تفاهمهای مهمی میان دو کشور شود.

    برچسب ها