عصر خودرو

دور جدید مزایده اموال و سهام شرکت‌های دولتی در ترکمنستان برگزار می‌شود

عصر بازار- وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان در راستای اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی در این کشور، از برگزاری دور جدید مزایده اموال و سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی خبر داد.

دور جدید مزایده اموال و سهام شرکت‌های دولتی در ترکمنستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان در اطلاعیه‌ای از برگزاری دور جدید مزایده اموال و سهام شرکت‌های دولتی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، در مزایده مذکور که قرار است در تاریخ 31 ژانویه سال جدید میلادی (2017) در محل وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان برگزار شود، 34 مورد جدید از جمله چندین واحد صنعتی، نساجی، خدماتی، شیلات، سالن‌های غذاخوری و رستوران‌ها و مراکز خرید و فروش در شهر عشق‌آباد و استان‌های پنجگانه این کشور به مزایده گذاشته خواهد شد.

بنا بر اعلام این منبع، علاقه‌مندان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی این وزارتخانه (www.economy.gov.tm)، می‌توانند اطلاعات تکمیلی در این خصوص را کسب نمایند.

علاوه بر شهروندان ترکمنستان، اتباع و اشخاص حقوقی خارجی و سازمان‌های بین‌المللی که برطبق قوانین این کشور دارای دفاتر نمایندگی دائمی باشند، نیز می‌توانند در این مزایده شرکت نمایند.

برطبق قوانین و مقررات ترکمنستان به جز صنایع ملی و میدان‌های نفت و گاز، مابقی تأسیسات و اموال دولتی می‌تواند به بخش خصوصی این کشور واگذار شوند.

لازم به ذکر است که دولت ترکمنستان طی 2 ماه گذشته با برگزاری 3 مزایده، صدها مورد از اموال و سهام دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

برچسب ها