عصر خودرو

در چهاردهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه تشریح شد

ظرفیت‌های مبین وان کیش در صنعت اطلاعات و ارتباطات فرابورس ایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مبین وان کیش با اعلام اینکه این شرکت سال ۸۹ در حوزه IT تاسیس شده و فعالیت خود را از سال ۹۰ با ارائه خدمات ارزش‌افزوده در اپراتور همراه اول و شرکت مخابرات ایران آغاز کرده است، گفت: در این مدت به‌عنوان یکی از تجمیع کنندگان خدمات این دو اپراتور با بیش از ‌۳۰ شرکت تامین‌کننده‌ محتوا (CP) همکاری مستقیم داشته است.

ظرفیت‌های مبین وان کیش در صنعت اطلاعات و ارتباطات فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در چهاردهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که با هدف معرفی ظرفیت‌های شرکت مبین وان کیش در فرابورس برگزار شد، سعید اسدی در خصوص ساختار سازمانی این شرکت عنوان کرد: مبین وان کیش از مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مبین ایران است که این هلدینگ به همراه 6 هلدینگ دیگر زیرمجموعه گروه اقتصادی تدبیر هستند.

به گفته مدیرعامل این شرکت گروه اقتصادی تدبیر، سازمان املاک و داریی‌های ستاد و بنیاد خیریه برکت همگی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به فعالیت می‌پردازند و این ستاد متعاقب بند‌های 45 و 49 قانون اساسی ایران و با هدف تصاحب زمین‌ها و اموال بدون صاحب و ایجاد ارزش‌افزوده روی این دارایی‌ها از طریق گروه اقتصادی تدبیر تاسیس شده است.

وی محور فعالیت‌های این شرکت را در حوزه‌های زیرساخت، اپراتور توسعه خدمات ارزش‌افزوده مخابراتی، بازاریابی و توسعه خدمات داده‌ها، تاسیس و توسعه شبکه‌های مخابراتی، ارائه خدمات داده‌های تلفن همراه و ثابت و ... ذکر کرد و گفت: این شرکت همواره سعی در ارائه‌ بهترین خدمات برای افزایش رضایت‌مندی کاربران سرویس‌های ارزش‌افزوده بر بستر تلفن همراه و تلفن ثابت را داشته است.

اسدی همچنین خدمات مبین وان را در بخش‌هایی مانند خدمات ارزش‌افزوده پیامکی، صوتی، استریم صوت و تصویر، خدمات تلفن سراسری هشت ستاره و آموزش الکترونیکی وداس به‌عنوان سامانه جامع آموزش الکترونیک اعلام کرد و افزود: نخستین خدمات ما خدمات عمومی ارزش افزوده پیامکی است که با آغاز فعالیت شرکت از سال 90 صورت گرفته و تاکنون بالغ‌بر 350 سرویس پیامکی توسط تامین کننده محتوا ارائه شده است.

وی خدمات صوتی را قابل ارائه در چهار نوع محتوایی ساده، سرویس تعاملی، آزمون، مشاوره و کنفرانس تلفنی نامحدود دسته‌بندی کرد و بیان داشت: خدمات سازمانی ارزش‌افزوده پیامکی در خدمت این مجموعه است و از سال 91 آغاز شده و در این مدت با سازمان‌های مختلف همکاری شده است

به گفته وی دسته‌بندی خدمات پیامکی این شرکت نیز شامل اخبار، اطلاع‌رسانی، دین و مذهب، بازی و سرگرمی، دانش و آموزش و فرهنگ و هنر، خدمات پیامکی عمومی است.

وی ماموریت‌های مبین وان را نیز اصلاح ترکیب درآمدی شرکت در راستای کاهش وابستگی به اپراتور به‌منظور کاهش ریسک، شناسایی فرصت‌های نوظهور بازار برای سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای نوین و تمرکز روی نیاز بازار و ارتقا سهم مبین وان در بازار سرویس‌های ارزش‌افزوده پیامکی و صوتی اعلام و اظهار کرد: استراتژی شرکت برای رسیدن به این اهداف شامل سرمایه‌گذاری روی سرویس‌ها و محصولات جدید مبتنی بر فناوری‌های نوین، توسعه کسب و کارهای جدید، سرمایه‌گذاری به‌منظور جذب تامین‌کنندگان محتوای جدید و رصد و پایش تحولات فناوری در کشور و دنیا برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کاهش خطر عمر کوتاه چرخه محصولات است.

تدوین برنامه پنج‌ساله مبین وان کیش

مدیرعامل مبین وان کیش همچنین از تدوین برنامه پنج‌ساله این شرکت خبر داد و اهداف کلان این شرکت را شامل اصلاح ترکیب درآمدی در راستای استقلال از اپراتور به‌منظور کاهش ریسک، ارتقا سهم مبین وان در بازار سرویس‌های ارزش‌افزوده پیامکی و صوتی، تبدیل مبین وان به سازمانی یادگیرنده و مشتری مدار و تمرکز روی نیاز بازار اعلام کرد.

وی به برخی برنامه‌های عملیاتی برای دستیابی به این اهداف کلان اشاره کرد و گفت: تجاری‌سازی پروژه آموزش، راه‌اندازی سرویس‌های جدید پیامکی و صوتی، استفاده از پتانسیل صداوسیما، اصلاح و بهینه‌سازی فرایندها به‌منظور ارتقای فرهنگ مشتری مداری، تشکیل واحد تحقیق و توسعه در شرکت، سرمایه‌گذاری برای حمایت از صاحبان ایده و برگزاری استارت‌آپ، کشف فرصت کسب و کارهای نوظهور در بازارهای داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری به‌منظور ارتقای پلتفرم پروژه‌ها و ارتقا و بهبود تجهیزات و ... از جمله اقدامات و برنامه‌های عملیاتی هستند که شرکت برای رسیدن به اهداف کلان ترسیم شده از آن‌ها بهره خواهد گرفت.

رصد صورت‌های مالی «اوان»

این مقام مسئول همچنین سرمایه شرکت را 10 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: با توجه برخی مشکلات در چند سال اخیر اما سودآوری مبین وان کیش حفظ شده و ما رشد پایداری داشته‌ایم.

وی سود پیش‌بینی شده اوان را برای سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 معادل 44 تومان اعلام و از افزایش این رقم برای EPS سال مالی آینده این شرکت خبر داد.

بازارگردان «اوان» از سهم حمایت می‌کند

در بخش دیگری از این نشست خبری علی‌رضا خداکرمی به نمایندگی از سهامدار عمده شرکت در خصوص ارزش جایگزینی مبین وان توضیح داد.

به گفته وی حدود 100 تا 200 میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی این شرکت است که به این ترتیب قیمت هر سهم بالای 2 تا 3 هزار تومان ارزش دارد. همچنین ارزش جایگزینی این شرکت از 150 میلیارد تومان شروع و تا 250 الی 300 میلیارد تومان می‌تواند متغیر باشد.

وی با اشاره به عرضه 10 درصد از سهام اوان در بازار دوم فرابورس بر پشتیبانی از قیمت سهم تاکید کرد و ادامه داد: بازارگردان این شرکت، بازارگردان سهام مخابرات و همراه اول است و اجازه نمی‌دهیم نرخ سهام به کمتر از قیمت عرضه اولیه برسد و کف قیمتی را مبلغی بالاتر از قیمت اولیه تعیین خواهیم کرد.

برچسب ها