عصر خودرو

تائید صلاحیت ۴۰ شرکت ایرانی و خارجی برای حضور در مناقصه‎های نفتی

عصر بازار-دبیرخانه مناقصه‌های قراردادهای بالادستی نفت و گاز پس از دریافت اطلاعات شرکت‎های خارجی متقاضی و ارزیابی مدارک و مستندها، ١٣ دی‎ماه اسامی ۲۹ شرکت تعیین صلاحیت شده خارجی را اعلام کرد.

تائید صلاحیت ۴۰ شرکت ایرانی و خارجی برای حضور در مناقصه‎های نفتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، شرکت ملی نفت ایران پیش از بررسی صلاحیت شرکت‌های اکتشاف و تولید خارجی برای حضور در مناقصه بالادستی صنعت نفت ایران با اعلام فراخوانی از شرکت‌های ایرانی علاقه‎مند به فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید دعوت به عمل آورده بود که پیرو فراخوان معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در ٢٨ اردیبهشت ماه امسال، ٤٩ شرکت برای حضور در این فراخوان اعلام آمادگی و سرانجام ٣٧ شرکت ثبت نام کردند.

    از میان ٣٧ شرکت ایرانی که در این فراخوان ثبت نام کردند، هشت شرکت صلاحیت حضور در مناقصه بالادستی صنعت نفت را در قالب شرکت اکتشاف و تولید به دست آوردند که اسامی این شرکت‌ها ١٣ تیرماه امسال از سوی معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام شد.

    شرکت‎های پتروپارس، مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، انرژی دانا، توسعه پتروایران، گروه مپنا (شرکت نفت و گاز مپنا)، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا)، شرکتهایی هستند که توانسته اند حدنصاب‌های لازم را در ارزیابی‎های صورت گرفته کسب کنند.

    بررسی صلاحیت شرکت‌های ایرانی اما به همین هشت شرکت ختم نشد و پس از آن با بررسی بعدی، سه شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در ارزیابی‌های وزارت نفت، نیز صاحب صلاحیت تشخیص داده شده اند تا به این ترتیب فهرست شرکت‎های ایرانی برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید به عدد ١١ برسد.

    با مشخص شدن شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، شرکت ملی نفت ایران به سراغ شرکت‌های متقاضی خارجی رفت، اسناد ارزیابی صلاحیت و اطلاعات مرتبط مانند شیوه‌ها، معیار و رویه‌های ارزیابی از روز دوشنبه (26 مهر ماه 1395- ١٧ اکتبر 2016) در تارنمای رسمی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir قرار گرفت؛ بر این است متقاضیان فرصت داشتند یک نسخه از مدارک مورد نیاز و اطلاعات مرتبط با آن را به همراه فایل‌های الکترونیکی تا 14 آذرماه امسال (٤ دسامبر 2016) ارسال کنند.

    شرکت‎های اکتشاف و تولید خارجی در ادامه اعلام حضور خود در مناقصه‌های بالادستی، مدارک خود را به سامانه ای که از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران طراحی و روی وب‎سایت رسمی این شرکت بارگذاری شده بود، ارسال کردند. در ضمن شرکت‎های خارجی در طول این مدت پرسش‎های خود را از طریق آدرس پست الکترونیکی مطرح کردند و شرکت ملی نفت ایران در اسرع وقت پاسخگو بوده است.

    دبیرخانه مناقصه‌های قراردادهای بالادستی نفت و گاز پس از دریافت اطلاعات شرکت‎های خارجی متقاضی و ارزیابی مدارک و مستندها، ١٣ دی‎ماه اسامی 29 شرکت تعیین صلاحیت شده خارجی را اعلام کرد.

    به این ترتیب در کنار ١١ شرکت ایرانی برای حضور در مناقصه بخش بالادستی صنعت  نفت، ٢٩ شرکت خارجی نیز صاحب صلاحیت شدند تا مجموع شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی و خارجی برای فعالیت در مناقصه بالادستی صنعت نفت به عدد 40 برسد.

    به همین سادگی؛ ابتدای صلاحیت شرکت‌های ایرانی تایید شد و پس از آن خارجی‎ها؛ این که هدف برخی رسانه‎ها، از ایجاد این فضاسازی‎ها چیست، باید از خود آنها پرسید، اما شفافیت حرف اول و آخر در وزارت نفت است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو