عصر خودرو

شروع موفق عرضه گندم صادراتی تولید داخل در بورس کالا

در روز نخست هفت هزار تن گندم برای صادرات مشتقات، معامله شد

عصر بازار- تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران روز شنبه ۱۸ دی ماه معامله ۷ هزار تن گندم برای صادرات و یک هزار تن گندم برای مصارف داخلی را تجربه کرد.

در روز نخست هفت هزار تن گندم برای صادرات مشتقات، معامله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران عرضه گندم به منظور صادرات به روشهای متنوعی از طریق بورس کالا صورت می پذیرد. در یک روش گندم -خوراکی و دوروم- در رینگ داخلی با اخذ ضمانتنامه تضمین صادرات، و تحویل در محل انبار فروشنده تحویل می شود.

در روش دیگر، گندم -دوروم و خوراکی- به منظور صادرات مستقیم گندم در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می شود. تحویل در این نوع عرضه به دو روش FOB و ExWork انجام می گیرد که در روش ExWork نیز جهت خروج گندم از کشور ظرف مدت یک ماه، ضمانتنامه بانکی از خریدار اخذ می شود ولی در تحویل FOB نیازی به اخذ این ضمانتنامه نمی باشد.

علاوه براین، 3 هزار و 479 تن ذرت دانه ای در قالب طرح قیمت تضمینی و به صورت فیزیکی و 6 هزار و 561 تن ذرت دانه ای در قالب گواهی سپرده کالایی در تالار محصولات کشاورزی داد و ستد شد.

در این روز 16 هزار تن وکیوم باتوم، 400 تن گوگرد گرانوله، 758 تن واد پلیمری و 7 هزار و 857 تن قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش 2 هزار تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

برچسب ها