عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

آغاز موفق عرضه گندم صادراتی در بورس کالای ایران

عصر بازار- پس از صدور مجوز ستاد تنظیم بازار برای صادرات گندم مازاد از بورس کالا، صادرات این محصول استراتژیک با عرضه به قیمت پایه کیلویی ۷۱۰ تومان در این بورس آغاز شده است.

آغاز موفق عرضه گندم صادراتی در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی قنبری، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره گفت: امروز 60 هزار تن انواع گندم دروم و معمولی در بورس کالا به قیمت پایه کیلویی 710 تومان عرضه شد که تا پیش از ظهر امروز حدود 8000 تن مبادله شد و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از عرضه گندم در بورس کالا شود.

وی با بیان اینکه قیمت پایه گندم کیلویی 710 تومان است و پس از شکل‌گیری رقابت این قیمت به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: خریداران به محض تحویل گندم خود می‌توانند آن را به آرد تبدیل و به کشورهای مختلف صادر کنند که در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به میزان تولید حدود 14میلیون تنی و خرید تضمینی حدود 11.5 میلیون تنی انواع گندم دروم و معمولی از کشاورزان، نیاز به صادرات مازاد این محصول برای تنظیم بازار و ارزآوری کشور احساس و پس از آن مجوزهای لازم دریافت شد.

قنبری با بیان اینکه عرضه گندم دروم و معمولی با هدف صادرات در بورس کالا طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: مشتریان بسیاری برای گندم ایرانی وجود دارد که با توجه به روزهای باقیمانده از سال جاری به نظر می‌رسد بتوانیم حدود دو میلیون تن از گندم مازاد را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

برچسب ها