عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

نقش ارقام جدید بر تابلوی آتی سکه

عصر بازار- طی هفته گذشته در مجموع ۲۵۵هزار و ۴۶۱ قرارداد آتی سکه به ارزش ۳۱هزار و ۸۷میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت تا ارقام و رکورد جدیدی در تاریخ معاملات بازار مشتقه بازار سرمایه ایران ثبت شود.

نقش ارقام جدید بر تابلوی آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بررسی معاملات هفته اخیر بازار آتی سکه بیانگر آن است که در سررسید دی ماه جاری 4765 قرارداد، سررسید اسفند امسال 2864 قرارداد، اردیبهشت سال آینده 5076 قرارداد، تیر 96 بالغ بر 21207قرارداد و در آخرین و پرطرفدارترین سررسید یعنی شهریور سال آینده 221هزار و 549 قرارداد منعقد شد.

همچنین نگاهی به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد که 15 هزار و 14 قرارداد به ارزش آن به یک هزار و 937 میلیارد ریال در بازار آتی سکه به ثبت رسیده است.. به این ترتیب سکه تحویل دی ماه با 1.27 درصد رشد به قیمت یک میلیون 178 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با 1.45 درصد رشد به رقم یک میلیون و 213 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز 1.26 درصد رشد کرد و با نرخ یک میلیون و 247 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 281 هزار تومان معامله شد که 1.89 درصد رشد را نشان می دهد و در پایان نیز سررسید شهریور سال 96 با قیمت یک میلیون و 296 هزار تومان معامله شد که 1.43 درصد رشد داشته است، به این ترتیب هر 5 سررسید سکه آتی در روز پنج شنبه روندی افزایشی را طی کردند.

در بازار جهانی طلا چه گذشت؟

در همین حال قیمت جهانی طلا در روز پنج شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است. به این ترتیب قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید.

این در حالی است که ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح خود در 14 سال اخیر فاصله گرفت، قیمت طلا با افزایش همراه شده و به بالاترین حد در یک ماه گذشته رسیده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز پنج شنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1172 دلار رسید که این بالاترین رقم از 9 دسامبر به شمار می رود.

اجرای سیاست های ترامپ احتمالا موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد و در نهایت فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در سال 2016 میلادی نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است.

در همین حال در آخرین معاملات بازار سکه و طلای تهران، هر سکه تمام بهار آزادی، 11 میلیون و 300 هزار ریال قیمت گذاری شد. به طوری که در بازار تهران روز پنج شنبه هرنیم سکه 6 میلیون و 50 هزار ریال و هرگرم طلای 18عیارنیز1 میلیون و133 هزار و330 ریال خرید و فروش شد.

برچسب ها