عصر خودرو

در پی نشست یک دیدار، یک عرضه؛

یک شرکت زیرمجموعه فرمان امام فرابورسی شد

عصر بازار- چهاردمین نشست یک دیدار، یک عرضه در شرکت فرابورس به معرفی شرکت مبین وان اختصاص داشت.

یک شرکت زیرمجموعه فرمان امام فرابورسی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سعید اسدی مدیر عامل شرکت مبین وان به همراه جهانگیریان، عضو هیأت مدیره و خداکرم، معاون مالی اقتصادی سرمایه گذاری این شرکت در این نشست ضمن تشریح عملکرد این شرکت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گفته وی این شرکت در سال 1389 ثبت و در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر عامل مبین وان این شرکت را یکی از فعالان در عرصه فناوری اطلاعات و مخابرات دانست و اظهار داشت: این شرکت به عنوان نخستین و بزرگترین ارائه کننده خدمات ارزش افزوده مخابراتی در ایران با ارائه راهکارهای نوین در این حوزه، امکانات متنوعی را برای مشترکین تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر بسترهای ارتباطی فراهم کرده است.

وی یکی از پروژه های این شرکت را آموزش الکترونیکی اعلام کرد و گفت: پروژه آموزش الکترونیکی با مشارکت تأمین کنندگان محتوای آموزشی در زمینه های مختلف آغاز به کار کرده است و در نظر دارد تا مرجع آموزش الکترونیکی کشور شود.

اسدی پروژه بعدی مبین وان را "بداس" معرفی کرد و توضیح داد: "بداس" سامانه جامع آموزش الکترونیک است.

به گفته این مقام مسوول گسترش الکترونیک مبین سهامدار چند شرکت بزرگ از جمله همراه اول است.

وی به چهار نوع خدمات شرکت مبین وان اشاره کرد و ادامه داد: اولین خدمات، خدمات عمومی ارزش افزوده پیامکی است که با آغاز فعالیت شرکت از سال 90 انجام شد و تا کنون بالغ بر 350 سرویس پیامکی توسط تأمین کننده محتوا ارائه شد.

مدیر عامل شرکت مبین وان با دسته بندی خدمات پیامکی، گفت: اخبار، اطلاع رسانی، دین و مذهب، بازی و سرگرمی، دانش و آموزش و فرهنگ و هنر، خدمات پیامکی عمومی هستند.

وی درباره خدمت بعدی اینگونه توضیح داد: شرکت مبین وان از سال 91 وارد خدمات تلفن گویای هوشمند شده است. در حال حاضر این شرکت خدمات و محتواهای متنوع و گسترده ای را در سراسر کشور بر روی خطوط ثابت و تلفن همراه در قالب سرویس 8 ستاره و اوای اول ارائه می کند.

اسدی دسته بندی خدمات صوتی را قابل ارائه در 4 نوع محتوایی ساده، سرویس تعاملی، آزمون، مشاوره و کنفرانس تلفنی نامحدود دانست و گفت: خدمات سازمانی ارزش افزوده پیامکی در خدمت این مجموعه است و از سال 91 آغاز شده است و در این مدت با سازمانهای مختلف همکاری کرده است.

اسدی ادامه داد: اطلاع رسانی استعلام و پیگری، آموزش و سامانه اطلاعاتی فیش حقوقی و بیمه از دسته بندی این سامانه پیامکی هستند.

مدیر عامل شرکت مبین وان به مأموریتهای این مجموعه برای رسیدن به چشم انداز اشاره کرد و افزود: در پلن 5 ساله کاهش وابستگی به همراه اول از 95 درصد به 40 درصد مورد تأکید قرار گرفته است.

وی مأموریت دوم را شناسایی فرصتهای نوظهور بازار و تمرکز به نیاز بازار اعلام کرد و گفت: ارتقا سهم مبین وان در بازار سرویس های ارزش افزوده پیامکی و صوتی و حضور فعال در تمامی حوزه های کسب و کار و ارزش افزوده، از جمله دیگر مأموریت های مهم این مجموعه هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه برای رسیدن به این برنامه ها استراتژی هایی طراحی شده است، تصریح کرد: یکی از این سیاست ها سرمایه گذاری بر روی سرویس ها و محصولات جدید مبتنی بر فناوری های جدید است. توسعه کسب و کارهای جدید، ارتقا دانش تخصصی نیروی انسانی و آشنایی و تحولات فناوری، پیاده سازی نظام نوآوری و خلاقیت و سرمایه گذاری برای جذب تأمین کنندگان محتوای جدید از دیگر استراتژی های این مجموعه و رسیدن به چشم انداز است.

در ادامه مدیر عامل مبین وان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه با کاهش وابستگی به اپراتور همراه اول چه برنامه ریزی هایی برای این بخش از درآمد دارید، عنوان کرد: وابستگی شرکت به همراه اول کاهش پیدا می کند اما قطع نمی شود برنامه شرکت این است که همه درآمد را در یک سبد نگذاریم و از روشهای دیگر نیز درآمد زایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با اپراتور همراه و سایر اپراتورها همکاری خواهیم کرد، درباره افزایش حاشیه سود شرکت گفت: پروژه 8 ستاره دو نوع فعالیت دارد که در فعالیت یک طرفه حاشیه سود 25 درصدی را برای مجموعه ایجاد می کند اما از سرویسهای تعاملی به دلیل وجود شریک حاشیه سود کم است اما تعداد تماس زیاد است.

در ادامه جهانگیریان عضو هیأت مدیره شرکت مبین وان با اشاره به اینکه برنامه ای برای افزایش سرمایه شرکت ندارند، تصریح کرد: حاشیه سود مبین وان برای محصولات متنوع مکتوب است و تلورانس زیادی ندارد. بهای تمام شده سرویس ها هم تقریباً مشخص است.

وی با تأکید بر اینکه در این صنعت مبین وان اولین شرکت است، گفت: دو شرکت مشابه با نمادهای "آپ" و "اپرداز" همانند CP برای شرکت ما عمل می کنند ولی چون خدمات بانکی انجام می دهند شاید درآمدشان بیشتر باشد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه سرمایه مبین وان 10 میلیارد تومان است، در مورد IOT (اینترنت اشیاء)، توضیح داد: IOT به این مفهوم است که هر مجموعه ای که در اختیار دارید به اینترنت متصل است این قابلیت در ایران نیز در حال شکلگیری است و این صنعت روز به روز در حال گسترش است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر در خصوص جایگاه این شرکت در میان 4 شرکت مشابه که تجمیع کننده خدمات (CP) هستند، گفت: این 4 شرکت در این حوزه یکسان هستند و در سال گذشته جایگاه مبین وان در میان این 4 شرکت، اول بوده و امسال رتبه دوم را دارد. این آمار را سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل اعلام می کنند.

در ادامه عضو هیأت مدیره این شرکت با تأکید بر اینکه بودجه شرکت برای سال آینده ارتقا خواهد یافت گفت: با توجه به مشکلات چند سال اخیر سودآوری این شرکت رشد و پایداری داشته است.

وی EPS مبین وان را 44 تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برای سال آینده سود 60 تومانی پیش بینی شده است.

در ادامه این برنامه معاون مالی اقتصادی سرمایه گذاری مبین وان در خصوص ارزش جایگزینی میبن وان گفت: فقط 4 شرکت در این صنعت در کشور فعال هستند که هر کدام سهم 25 درصدی دارند و مبین وان یکی از این 4 شرکت است.

به گفته خدا کرم در صورتی که شرکتی بتواند مجوزهای لازم را برای تاسیس چنین شرکتی دریافت کند حدود 100 تا 200 میلیارد تومان هزینه راه اندازی این شرکت است، به این ترتیب قیمت هر سهم بالای 2 تا 3 هزار تومان ارزش دارد و ارزش جایگزینی ایمن شرکت 150 میلیارد تومان است و که کف قیمت است و تا 250 الی 300 میلیارد تومان نیز می تواند نوسان داشته باشد.

وی با اشاره به عرضه 10 درصدی سهام در بازار دوم فرابورس اظهار داشت: بازار گردان این شرکت، بازار گردان سهام مخابرات و همراه اول است.

معاون مالی اقتصادی سرمایه گذاری مبین وان با تاکید بر پشتیبانی قیمت سهم خاطر نشان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم نرخ سهام به کمتر از قیمت عرضه اولیه برسد و کف قیمتی را مبلغی بالاتر از قیمت اولیه تعیین خواهیم کرد.

برچسب ها