عصر خودرو

اخلاقی فیض آثار:

بانک ملت به تالار شیشه‌ای بازمی‌گردد

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بازگشایی قریب‌الوقوع نماد شرکتهای مهم بورسی طی هفته‌های آینده خبر داده بود، حال مدیرعامل بانک ملت از ارسال صورتهای مالی این بانک به بورس خبر داده است.

بانک ملت به تالار شیشه‌ای بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، هادی اخلاقی فیض آثار از ارسال صورتهای مالی بانک ملت بر اساس آخرین توافق صورت‌گرفته با بانک مرکزی به سازمان بورس خبر داد و گفت: سایر بانکهای موضوع اصل 44 نیز وضعیت مشابه بانک ملت را دارند و تعدیل های جدید آنها نیز در حال اعمال در صورت های مالی است بنابراین مانع دیگری برای بازگشایی نماد بانکی ها وجود ندارد و با شرایط جدید بانک های اصلی 44ی می توانند در این هفته با مجوز سازمان بورس باز شوند.

مدیرعامل بانک ملت، از انجام تعدیل های جدید در صورت های مالی بانک ملت و سایر بانک ها خبر داد و افزود: در بدو ماجرا قرار بود بانک ها صورت های مالی خود را در سال جاری با رعایت IFRS اعمال کنند که بر این اساس بانک مرکزی برای ما و بسیار از بانک ها کسری ذخایری اعلام کرد که این کسری ذخایر شامل چند قلم بود که بعضی از این اقلام همراه با ابهام بود.

وی ادامه داد: رفع این ابهامات یک زمان مناسبی را در اختیار دولت و بانک مرکزی قرار داد تا این مسأله با ارائه مستندات و اقداماتی که باید توسط مبادی ذی ربط ارائه می شد، رفع شود.

به گفته اخلاقی فیض آثار، در نهایت کسری 3 هزار میلیارد تومانی ذخایر بانک ملت مورد بازنگری قرار گرفت و تعدیل شد. وی تصریح کرد: پس از تغییر صورت گرفته در کسری ذخایر و تعدیل‌ها، بانک مرکزی درخواست کرد تمام موارد مطرح شده فی مابین طرفین در صورت های مالی اعمال شود بنابراین با توجه به تغییر در کسری ذخایر و تعدیل ها، اجازه داده شد که برخی تعدیل ها اعمال نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون صورت های مالی جدید در حال تهیه است و تا پایان امروز آماده و به سازمان بورس اعلام می شود، خاطر نشان کرد: با اعمال های جدید صورت گرفته در صورت های مالی وضعیت با آنچه از بدو امر که به انجام آن اصرار می شد، تغییر کرده است و طی چند روز آینده صورت های مالی جدید در سامانه کدال منتشر می شود.

این مقام مسئول بانکی درباره روند و چگونگی توافق با بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی از بانک ملت خواسته بود که 3 هزار میلیارد تومان کسری ذخایر را در صورت های مالی خود اعمال کند اما از آنجایی که در برخی اقلام بر اساس مستندات و مدارک بانک، ضرورت به توجه و بازبینی در این خصوص وجود داشت، طی ارسال مدارک تغییر در رقم ذخایر و تعدیل هایی که پیش از این به بانک تکلیف شده بود مورد پذیرش قرار گرفت و بر همین اساس اجازه کاهش در رقم کسری ذخایر و تعدیل ها داده شد.

وی تصریح کرد: همه این تغییرات هم اکنون انجام شده و امروز در اختیار سازمان بورس قرار می گیرد و امیدواریم تا دوشنبه نیز تأییدیه سازمان حسابرسی برای EPS گرفته شود. بر این اساس بعید می دانیم مشکلی برای بازگشایی نماد وجود داشته باشد.

برچسب ها