عصر خودرو

بهروز خدارحمی:

الزام به شفاف‌سازی صورت‌های مالی باعث بسته شدن نماد بانک‌ها شد

عصر بازار- بهروز خدارحمی گفت: دیر یا زود باید به سمت اجرای استانداردهای IFRS حرکت کنیم اما حرکت به این سمت موضوعات گوناگون نظیر بحث‌های مالیاتی و چگونگی به روز کردن ارزش‌گذاری دارایی‌ها را به دنبال دارد.

الزام به شفاف‌سازی صورت‌های مالی باعث بسته شدن نماد بانک‌ها شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بهروز خدارحمی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در پاسخ به این پرسش که اجرای استانداردهای IFRS در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ ، اظهار داشت: نهضت اجرای استانداردهای بین‌المللی IFRS  به کندی پیش می‌رود  زیرا گستره زیادی دارد و باید با احتیاط با آن رو به رو شد.

وی افزود: آنچه بانک‌ها به عنوان پیشگام در آن ورود پیدا کرده‌اند و بانک مرکزی نیز الگوهایی را برای صورت‌های مالی ارائه داد، آغازی برای حرکت به سمت استانداردهای IFRS  است.

خدارحمی تصریح کرد: تنها در بخش افشا، تغییراتی که باید رخ بدهد بسیار زیاد است. ضمن آنکه در بخش اندازه‌گیری و حوزه‌های ارزش‌گذاری نیز هنوز بانک‌ها ورود پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل است که عکس‌العمل‌های عجیب و غریب را شاهد هستیم.

وی گفت: دیر یا زود باید به سمت اجرای استانداردهای IFRS حرکت کنیم اما حرکت به این سمت موضوعات گوناگون نظیر بحث‌های مالیاتی و چگونگی به روز کردن ارزش‌گذاری دارایی‌ها را  به دنبال دارد.

خدارحمی تصریح کرد: تدوین استانداردهای حسابرسی IFRS و اعلام نتایج آن از سوی نهاد حسابداری هنوز منتشر نشده و خروجی کارها هنوز عمومی نشده است. این در حالی است که بر اساس شرایط عمومی و بخشنامه و دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای سال 95 کلیه گزارش‌ها و صورت‌های مالی باید بر اساس IFRS تهیه شوند.

وی در مورد بسته ماندن نمادهای بانکی نیز گفت: هرچند این موضوع به صورت مستقیم با IFRS ارتباط پیدا نمی‌کند اما از دو سال پیش و با اعلام پژوهشکده پولی و بانکی و بانک مرکزی مقرر شد تا بانک‌ها با افشائیات بیشتر صورت‌های مالی خود، آنها را عرضه کنند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: هم زمان بانک مرکزی نیز الزام کرد تا بانک‌ها میزان ذخایر یا مطالبات خود را روشن‌تر کنند تا صورت‌های مالی شفاف‌تر و متفاوت‌تر از قبل باشند زیرا ارائه این گونه گزارشگری مالی و عملکرد کمترین آسیب را به بازار خواهد زد .

برچسب ها