عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۲۱ سنت، افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و در پایان معاملات هفتگی رشد داشت، اما تقویت دلار و افزایش تردید ها در مورد پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید موجب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز 21 سنت، افزایش یافت و به 57 دلار و 10 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت بین 56 دلار و 28 سنت و 57 دلار و 47 سنت در نوسان بود. قیمت نفت برنت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 23 سنت افزایش یافت و به 53 دلار و 99 سنت رسید. نفت خام آمریکا دیروز بین 53 دلار و 32 سنت و 54 دلار و 32 سنت در نوسان بود. قیمت نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی افزایش داشت.
هانس وان کلیف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نوسان زیادی در بازار وجود دارد... سرمایه گذاران فکر می کنند روند بلند مدت بازار افزایشی است، اما پس از افزایش چند دلاری قیمت، آنها افدام به برداشت سود می کنند.»
شاخص دلار پس از انتشار آمارهای بازار کار آمریکا که نشان می داد روند استخدام های جدید کند شده، اما میزان دستمزدها افزایش داشته است، با رشد همراه بود. انتشار گزارش بازار کار آمریکا احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی را تقویت کرد.
تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن نفت برای دارندگان سایر ارزها می شود.
عربستان، ابوظبی و کویت از تولید کنندگان نفت در خاورمیانه نشانه هایی از کند کردن تولید نفت خود بروز داده اند که به معنای پایبندی این کشورها به توافق کاهش تولید ایت.
بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکایی این هفته برای دهمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفتی را افزایش دادند و به 529 سکو رساندند که بیشترین تعداد از دسامبر 2015 تاکنون بود.

برچسب ها