عصر خودرو

رویترز:

تولید اوپک در ماه دسامبر کاهش یافت

عصر بازار- رویترز طی گزارشی نوشت، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر در آستانه اجرای توافق این سازمان، از رقم بی سابقه‌ای که پیش از این ثبت کرده بود، کاهش یافت و به روزانه ۳۴.۱۸ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید اوپک در ماه دسامبر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر در آستانه اجرای توافق این سازمان، کاهش یافت. این امر ناشی از حملات به صنعت نفت نیجریه و کاهش صادرات نفت عربستان بوده است.

این کاهش که نخستین کاهش از ماه می تاکنون محسوب می شود، درحالی اتفاق افتاد که صادرات عراق به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک افزایش یافته و لیبی نیز افزایش تولید داشته است.

بر اساس بررسی انجام شده با استفاده از آمارهای حمل و نقل و اطلاعات منابع صنعتی، عرضه نفت اوپک از روزانه 34.38 میلیون بشکه در ماه نوامبر به 34.18 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش یافته است.

بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر ارشد موسسه اس ای بی گفت: «ما لزوما شاهد افزایش سریع قیمت نفت نخواهیم بود. یکی از مشکلات این است که در سه ماهه پایانی سال 2016 تولید اوپک رشد بسیار بالایی داشت... ادامه افزایش تولید نفت در لیبی نیز نگرانی هایی مبنی بر کم کردن تاثیر کاهش تولید اوپک ایجاد کرده است.»

ایران نیز که اجازه دارد تولید خود تحت توافق اوپک افزایش دهد، چرا  که تحریم‌ها عرضه نفت این کشور ار کاهش داده است، روزانه 30 هزار بشکه نفت بیشتر تولید کرده است.

برچسب ها