عصر خودرو

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی:

نرخ ارز بازار مبنای تسویه است

عصر بازار- معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ۳۶۰۰ تومان تعیین شده برای گشایش ال سی، نرخی علی‌الحساب است، گفت: تسویه ۱۰۰ درصدی ال سی گشایش شده براساس نرخ روز ارز در بازار انجام می‌شود.

نرخ ارز بازار مبنای تسویه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از اعلام نرخ 3600 تومان برای گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) ابهاماتی در این باره به‌وجود آمد مبنی بر اینکه نرخ سومی برای ارز به وجود آمده است.

اما سید کمال سید علی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نرخ 3600 تومان را نمی‌توان نرخ سوم ارز تلقی کرد، اظهار داشت: بانک از متقاضی گشایش ال سی 10 درصد از معادل ریالی ال‌سی را به نرخ 3600 تومان دریافت می‌کند، اما تسویه براساس نرخ روز ارز در بازار انجام می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال اگر نرخ ارز بازار در زمان مبادله اسناد 3900 تومان و در زمان صدور گواهی ثبت آماری 3850 تومان بود، بانک 100 درصد معادل ریالی ال سی را با نرخ پایین‌تر (3850 تومان) تسویه می‌کند.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین نرخ جدیدی برای ارز تعیین نشده، بلکه نرخی علی‌الحساب تعیین می‌شود، تا حاشیه اطمینان برای واردکننده به وجود بیاید.

به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت ارزی هدف این است که متقاضی به جای تامین ارز از بازار، به سیستم بانکی مراجعه کند و بانک‌ها بازیگر اصلی بازار ارز باشند.

برچسب ها