عصر خودرو

رییس سازمان بورس خبر داد:

بازنگری در دستور العمل توقف و بازگشایی نماد ها

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع تعدادی از سهامداران و فعالین حقیقی بازار سرمایه حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت. در این نشست دوستانه که در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد دکتر شاپور محمدی مشکلات فعالین بازار سرمایه را شنید و به پرسش های آنها پاسخ داد. در این دیدار، فعالین و سهامداران حقیقی بازار سرمایه ضمن اذعان به صحت عملکرد رییس سازمان بورس طی ماه های گذشته، از راه اندازی ابزار های نوین مالی همچون "آپشن" قدردانی و مشکلات خود را مطرح کردند.

بازنگری در دستور العمل توقف و بازگشایی نماد ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در ابتدای این نشست، سخنگوی سازمان بورس ضمن خوش آمد گویی به فعالین حقیقی بازار سرمایه  به مشکلات امروز بورس از جمله بسته بودن برخی نماد ها اشاره کرد و گفت: بسته بودن نماد ها یکی از مسائل مهم بازار سرمایه است و ما بی وقفه به دنبال آن هستیم که طی یک یا دو هفته آینده تعدادی از نماد های مهم بازگشایی شود.

نماد های مهم طی دو هفته آینده بازگشایی می شود

رییس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد تعداد نماد های بسته در روزهای پیش رو به حداقل ممکن برسد و افزود: یکی از دلایل بسته شدن نماد ها تاخیر در ارسال گزارش های مالی به سازمان بورس است. در برخی از کشور ها مانند انگلیس گزارش های مالی 6 ماهه و یک ساله و در برخی از کشور ها همچون ایالات متحده و ایران این گزارش ها به صورت سه ماهه منتشر می شود و این زمان کوتاه، به تاخیر انتشار گزارش های مالی شرکت ها منجر می شود. همچنین در برخی موارد گزارش های مالی به سازمان بورس ارائه می شود اما این گزارش ها در مرحله حسابرسی به دقت بیشتری نیاز دارد و لذا زمان بر است.

دکتر محمدی ادامه داد: به نحوی از انحا دستور العمل بازگشایی نماد ها با محدودیت هایی روبرو است و بازنگری و تدوین مجدد آن در دستور کار سازمان بورس قرار دارد.

عرضه اوراق بدهی متناسب با ظرفیت بازار سرمایه

رییس سازمان بورس، عرضه اوراق بدهی را یکی دیگر از موضوعات مهم بازار سرمایه دانست و گفت: این اوراق باید بر اساس ظرفیت بازار سرمایه منتشر شود و با تعامل بین سازمان بورس و مجلس تلاش می کنیم عرضه این اوراق در بودجه سال آینده با حجم متناسب بازار سرمایه باشد.

سخنگوی سازمان بورس تاکید کرد: منافع مردم همواره رسالت سازمان بورس بوده و چون سهام نسبت به اوراق بدهی نقش بیشتری در بورس ایفا می کند و حجم زیادی از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده و منافع بیشتری درگیر آن است، بنابراین باید به آن توجه داشت.

برای رفع محدودیت های معاملات بر خط  تلاش می شود

به گفته این مدیر ارشد بازار سرمایه رفع محدودیت های معاملات بر خط یکی دیگر از مسائل مورد توجه سازمان بورس است و دسترسی سرمایه گذاران بر خط باید با سایرین برابری کند.

رفع اختلال سامانه معاملات در دستور کار سازمان بورس

رییس سازمان بورس رفع اختلال های موجود در سامانه معاملات را یکی دیگر از اقدامات اخیر دانست و گفت: اختلال در سامانه معاملات بخشی از ذات رویکرد های مبتنی بر فن آوری اطلاعات است و طی ماه های گذشته تلاش گسترده ای برای بروز رسانی این سامانه صورت گرفته و مشکلات آن در سال آینده به حداقل ممکن خواهد رسید.

تکثر ابزار های نوین مالی تنوع بازار سرمایه را به همراه دارد

دکتر محمدی به راه اندازی معاملات آپشن اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من ابزار های نوین مالی باید به صورت کامل راه اندازی شود و به زودی اختیار فروش نیز به اختیار خرید اضافه خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: تکثر ابزار های مالی، تنوع بازار سرمایه و توسعه آن را به همراه دارد و یکی از مهمترین مسایل پیش روی سازمان است.

نقد شوندگی و شفافیت متعادل، راه توسعه بازار سرمایه

وی همچنین تعادل میان نقد شوندگی و شفافیت در بازار سرمایه را راه توسعه این بازار دانست و گفت: تعادل میان نقدشوندگی و شفافیت، توسعه و ثبات بازار سرمایه را به همراه دارد و یکی از دغدغه های سازمان بورس است.

در پایان رییس سازمان بورس عنوان کرد ما اینجاییم تا بازار سرمایه را به جلو حرکت دهیم. افزایش شفافیت، نقدشوندگی و توسعه ابزار های مالی مهمترین موضوعات مورد توجه سازمان است.

وی تاکید کرد: عملکرد اخیر سازمان بورس نشان می دهد همواره مشکلات و صدای سرمایه گذاران و فعالین بازار سرمایه شنیده شده و برای حل مشکلات آنها تلاش کرده ایم. اقدامات سازمان بورس به حق انجام شده و باید در مورد آن منصفانه قضاوت کرد و از فضای شایعات دور شد.

برچسب ها