عصر خودرو

جزئیات فروش نفت ایران به ۱۵ شرکت اروپایی

عصر بازار- در حال حاضر براساس آمار و اطلاعات رسمی روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به سمت ۱۵ شرکت اروپایی صادر می‌شود.

جزئیات فروش نفت ایران به ۱۵ شرکت اروپایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در حال حاضر براساس آمار و اطلاعات رسمی، روزانه حدود 700 هزار بشکه نفت خام ایران به سمت کشورهای اروپایی صادر می‌شود که بخشی از این صاردات در قالب قراردادهای بلند مدت و بخشی نیز در قالب قراردادهای کوتاه مدت است.

در حال حاضر عمده خریداران اروپایی نفت ایران شامل شرکتهای توتال فرانسه، ساراس ایتالیا، هلنیک پترولیوم یونان، لوک اویل روسیه، سپسای اسپانیا، انی ایتالیا و تاپراش ترکیه استکه قرارداهای بلند مدت را با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌اند.

این گزارش حاکی است از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون به طور متوسط روزانه، 160 هزار بشکه نفت توسط توتال فرانسه، 60 هزار بشکه توسط هلنیک پترولیوم، 30 تا 65 هزار بشکه ازسوی ساراس، حدود 80 هزار بشکه توسط لوک اویل روسیه، 60 هزار بشکه ازسوی سپسا و حدود 150 هزار بشکه نفت توسط تاپراش خریداری شده که پیش بینی می‌شود این روند برای سال 2017 میلادی هم تمدید شود.

به تازگی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با شرکت انی ایتالیا قراردادی ١۰۰ هزار بشکه‌ای برای فروش نفت در سال ٢۰١٧ میلادی امضا کرده است که از ابتدای ژانویه سال جدید میلادی این قرارداد هم عملیاتی خواهد شد.

همان طور که گفته شد در کنار قراردادهای بلندمدتی که در بالا به آنها اشاره شد 6 شرکت بزرگ نفتی اروپایی نیز اقدام به واردات نفت خام از ایران به صورت تک محموله کرده‌اند.

این شرکت ها شامل او ام وی اتریش، انی ایتالیا، لوتوس و پی کی ان اورلن لهستان، ام او ال مجارستان، شل و بی پی انگلیس، ویتول سوئیس و رپسول اسپانیا است.

برچسب ها