عصر خودرو

مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران خبر داد:

یکشنبه نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران با بیان اینکه ۱۰ درصد از سهام شرکت پاکدیس برای نخستین بار در بازار سرمایه به روش ثبت سفارس عرضه اولیه می‌شود، گفت: در این روش، سفارش متقاضیان اعم از سهامداران حقیقی یا حقوقی در دوره ثبت سفارش که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود صرفا در دامنه اعلام شده قابل ثبت خواهد بود که در خصوص شرکت پاکدیس این دامنه از مبلغ ۲۲۰۰ تا ۲۳۱۰ ریال است.

یکشنبه نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، یکشنبه نوزدهم دی ماه تعداد 28 میلیون سهم از مجموع سهام شرکت پاکدیس با روش ثبت سفارس در بازار دوم به عموم عرضه می‌شود.

افسانه اروجی حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را 2000 سهم اعلام کرد و گفت: طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.

به گفته وی در دوره ثبت سفارش، اطلاعات مرتبط با درخواست‌های خرید قابل اصلاح و حذف است و پس از این دوره امکان ویرایش سفارش‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به عرضه اولیه نخستین شرکت به روش ثبت سفارش (Book Building) در فرابورس، سپس محور فعالیت شرکت پاکدیس را تهیه، تولید، کشت مواد اولیه صنایع غذایی، تاسیس کارخانه‌های مواد غذایی به خصوص استحصال انگور و توزیع و فروش آبمیوه‌جات، کنسروجات و نوشابه‌های غیرالکلی عنوان کرد و ادامه داد: پس از پایان دوره ثبت سفارش، اطلاعات حجم و قیمت سفارش‌های ثبت شده در اختیار کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده توسط مدیر عرضه قرار می‌گیرد تا عرضه سهام با توجه به یکسری شرایط که مختص روش بوک‌بیلدینگ است، صورت گیرد.

لازم به ذکر است، در نهمین نشست خبری یک‌ «دیدار، یک عرضه» که مرتبط با معرفی ظرفیت‌های شرکت پاکدیس بود مدیرعامل این شرکت اعلام کرد حدود 2.5 درصد از کل فروش سال جاری شرکت، سهم صادرات است که به عراق و افغانستان صادر می‌شود و بازار صادراتی محصولات خام از جمله انار، انگور سیاه و هویج نیز روسیه است.

شرکت پاکدیس یازدهم آبان ماه سال 93 در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر پذیرش و سپس نماد آن با عنوان «غدیس» بهمن ماه سال گذشته در بازار دوم درج شد. سرمایه این شرکت 280 میلیارد ریال است که 10 درصد آن یکشنبه 19 دی ماه برای نخستین بار به روش ثبت سفارش به عموم عرضه می‌شود.

برچسب ها