عصر خودرو

در دسامبر ۲۰۱۶

تولید روزانه نفت ایران ۳۰ هزار بشکه افزایش یافت

عصر بازار- ایران که از توافق کاهش تولید اوپک معاف شده، در ماه دسامبر تولید نفت خود را ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

تولید روزانه نفت ایران ۳۰ هزار بشکه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نتیجه تحقیق رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه دسامبر در آستانه اجرایی شدن توافق کاهش تولید کاهش یافته است. حملات به زیرساخت های صنعت نفت نیجریه و کاهش صادرات عربستان در این کاهش تولید موثر بوده است.

این کاهش تولید، که اولین کاهش از ماه می تاکنون محسوب می شود، در حالی اتفاق افتاده که صادرات نفت عراق، دومین تولید کننده بزرگ اوپک افزایش یافته و تولید نفت لیبی نیز رشد بیشتری را شاهد بوده است.

بر اساس این تحقیق که با استفاده از آمارهای حمل و نقل و اطلاعات منابع صنعتی تهیه شده، عرضه نفت اوپک از 34.38 میلیون بشکه در ماه نوامبر به 34.18 میلیون بشکه د ر روز در ماه دسامبر رسیده است.

بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر موسسه اس ای بی گفت: «ما لزوما در سال 2016 شاهد افزایش سریع قیمت نفت نخواهیم بود. یکی از مشکلات این است که تولید اوپک در سه ماهه پایانی سال 2016 رشد بسیار بالایی داشته است... ادامه روند افزایش تولید لیبی هم نگرانی هایی را در مورد کاهش تاثیر توافق اوپک ایجاد کرده است.»

بر اساس تحقیق اخیر، اوپک  در ماه دسامبر روزانه 1.68 میلیون بشکه بیشتر از 32.50 میلیون بشکه ای که توافق کرده تولید خود را به آن سطح برساند تولید کرده است.

در ماه دسامبر، بیشترین کاهش تولید از جانب نیجریه بوده که البته نه ناشی از کاهش به اختیار خود، بلکه به دلیل حمله به تاسیسات نفتی این کشور بوده است.

تولید عربستان نیز در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است، ایران نیز که از توافق کاهش تولید معاف شده، تولید خود را 30 هزار بشکه در روز افزایش داده است.

برچسب ها