عصر خودرو

بزرگترین توافق نفتی ایران-کره‌؛

اولین قرارداد پالایشگاه‌ سازی امضا شد

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به امضای اولین و بزرگترین قرارداد نفتی ایران-کره جنوبی در صنایع پالایش نفت در پسابرجام، گفت: به زودی ۲ قرارداد دیگر نفتی با ژاپنی ها امضا می شود.

اولین قرارداد پالایشگاه‌ سازی امضا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس کاظمی با اشاره به امضای یکی از بزرگترین قراردادهای صنعت پالایش نفت ایران با کره جنوبی، گفت: قرارداد رسمی و نهایی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان با شرکت دایلم کره جنوبی امضا شده است.

معاون وزیر نفت ارزش قرارداد امضا شده با این شرکت کره ای را حدود یک میلیارد و 900 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: کاهش تولید نفت کوره و افزایش ظرفیت تولید فرآورده های با ارزش نفتی همچون بنزین و گازوئیل از مهمترین اهداف اجرای طرح بهینه سازی پالایشگاه اصفهان است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکید کرد: قرار است بخش عمده ای از منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان از مسیر فاینانس و توسط شرکت کره ای تامین شود.

این مقام مسئول همچنین از مذاکره با دو شرکت معتبر ژاپنی برای اجرای پروژه های کاهش ظرفیت تولید نفت کوره و بهینه سازی در پالایشگاه های نفت تهران و بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی قرارداد نهایی با این دو شرکت ژاپنی امضا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کاهش خوراک پالایشگاه به میزان 16 هزار بشکه در روز، کاهش نفت ‌کوره تولیدی پالایشگاه اصفهان به میزان 10  میلیون لیتر در روز با بکارگیری فن آوری‌های جدید، افزایش تولید بنزین به میزان 8.5 میلیون لیتر در روز را از دستاوردهای مهم این طرح پالایشگاهی اعلام شده است.

از سوی دیگر افزایش تولید گاز مایع به میزان 2.1 میلیون لیتر، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی به ویژه بنزین از یورو 2 به یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا و سازگار با محیط زیست، رفع تنگناهای عملیاتی، افزایش سودآوری پالایشگاه، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از دیگر دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح است.

پالایشگاه نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآرده‌های نفتی شامل گاز مایع، بنزین، گازوئیل، سوخت هواپیما از سال 1358 خورشیدی با ظرفیت 200 هزار بشکه آغاز کرد.

برچسب ها