عصر خودرو

کلنگ نیروگاه روس‌ها در ایران امسال به زمین می‌خورد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کلنگ قرارداد ساخت ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه توسط روس‌ها در ایران نهایتا تا قبل از پایان سال جاری زده می‌شود.

کلنگ نیروگاه روس‌ها در ایران امسال به زمین می‌خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن طرزطلب با بیان این‌که این قرارداد با شرکت مهندسی روسی تکنوپروم به امضاء رسیده است، اظهار کرد: تجهیزات ساخت این نیروگاه توسط بخش داخلی و خارجی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از تجهیزات این نیروگاه قرار است توسط روس‌ها و برخی دیگر از کشورهای اروپایی ساخته شود، اما دلیل این مساله نبود دانش کافی در ایران نبوده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان این‌که ساخت این نیروگاه نیازمند ماشین‌آلات گوناگونی است، تصریح کرد: اگر قرار باشد صفر تا 100 این نیروگاه توسط بخش داخلی ساخته شود صرفه اقتصادی ندارد.

طرزطلب ارزش این قرارداد را 1.6 میلیارد دلار دانست و افزود: این نیروگاه بین میناب و بندر جاسک در استان هرمزگان در چهار واحد 350 مگاواتی ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اولین واحد این نیروگاه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: زمانی که موافقت مالی امضاء شود 44 ماه بعد از آن واحد اول این نیروگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برچسب ها