عصر خودرو

زنگنه در تبریز مطرح کرد:

افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز در کشور

عصر بازار- وزیر نفت از افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید گازی کشور در سه سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: برای تامین گاز صنایع خرد و ... هیچ محدودیتی نداریم و در مورد تامین خوراک پتروشیمی در صنایع پایین دستی نیز هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم.

افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه در ششمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفت: چند کانون تمدنی در ایران وجود دارد که یکی از آن ها تبریز است. تبریز قهرمان برای ایران اسلامی همواره تمدن ساز بوده و انتظار داریم برای آینده نیز همین رویکرد را داشته باشد.

  وی با اشاره به درخواست تعدادی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای فعالیت در حوزه صنایع نفتی تصریح کرد: حضور تجار و صنعتگران آذری در کسب و کارهای صنایع نفتی خواسته ماست ولی نمی دانم که این عزیزان تا الان کجا بودند.

وی به  تولید کنندگان و صنعتگران مایل به سرمایه گذاری در حوزه صنعت نفت قول داد که  ظرف ماه آینده جلسه ای برگزار و تصمیمات مناسب در این جلسه اتخاذ شود.

وزیر نفت با اشاره به تعیین 10 قلم کالایی صنایع نفت و گاز در کشور عنوان کرد: وزارت نفت مایل به ساخت و تولید قطعات پراکنده در کشور نیست و انتظار داریم با ساخت 10 قلم کالایی به یکی از قدرت ها در این حوزه تبدیل شویم.

وی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه در دوره دولت گذشته افزود: صنعتگران و تولید کنندگان با گوشت و خون و مغز استخوان خود، شرایط بد تحریم را حس کرده اند و به خوبی می دانند که برجام یعنی چه؟.

زنگنه با بیان اینکه مایل به توسعه صادرات هستیم تصریح کرد: تبریز از گذشته های دور هر کالایی را تولید کرده، صادر کرده است و به همین دلیل باید به این مهم بیش از پیش توجه کرد.

وی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تامین 100درصدی سوخت و گاز شهرک های صنعتی اظهار کرد: هیچ مشکلی برای تامین گاز شهرک های صنعتی نداریم. وضعیت مخازن سوخت کشور در سال 92 بسیار فاجعه بار و اسفناک بود ولی در حال حاضر هیچ نگرانی نداریم و فقط 27 میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه های کشور سوزاندیم.

به گفته وی تا پایان سالجاری؛ تولید گاز جمهوری اسلامی در پارس جنوبی به اندازه قطر می رسد که این مهم یک خواسته ملی است.

وی با اشاره به مزایای اجرایی شدن برجام در کشور عنوان کرد: پس از اجرایی شدن برجام توانسته ایم بدون اینکه کلاه به سرمان برود، از فروشندگان اصلی و بدن واسطه اقدام به خرید کنیم.

وی همچنین میزان صادرات نفت در سال گذشته را یک میلیون و 900 هزار بشکه اعلام کرد و ادامه داد: پس از اجرایی شدن برجام توانسته ایم میزان صادرات نفتی خود از ابتدای سال تاکنون را به بیش از دو میلیون و 900 هزار بشکه برسانیم.

زنگنه همچنین از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی کشور به بیش از پنج میلیون تن تا پایان سالجاری خبر داد.

وی همچنین با اشاره به مصرف مسرفانه گاز در کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، جزء مسرف ترین کشورهای دنیا در زمینه مصرف سوخت است و باید با صرفه جویی در مصرف گاز؛ این ثروت کشور را آتش نزنیم.

برچسب ها