عصر خودرو

محدودیت توزیع برق در تاجیکستان لغو می‌شود

عصر بازار- شرکت برق تاجیکستان ضمن اعلام کاهش ساعات قطع برق شهروندان تاجیک، از احتمال لغو کامل محدودیت توزیع برق در سراسر این کشور خبر داد.

محدودیت توزیع برق در تاجیکستان لغو می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت برق تاجیکستان اعلام کرد که از امروز محدودیت توزیع برق در سراسر این کشور به میزان 5 ساعت کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک به طور کامل لغو خواهد شد.

«ناظرجان یادگاری» سخنگوی شرکت برق تاجیکستان گفت:از امروز تمام مناطق تاجیکستان از 17 ساعت برق در یک شبانه‌روز برخوردار خواهند شد.

یادگاری در بخش دیگری از سخنان خود از احتمال لغو کامل محدودیت برق در سراسر تاجیکستان خبر داد اما از اعلام تاریخ مشخصی در این زمینه خودداری کرد.

این در حالی است که برخی رسانه از 16 ژانویه به عنوان تاریخ لغو کامل محدودیت توزیع برق در سراسر تاجیکستان یاد کرده‌اند.

مقامات ذیربط تاجیک، بهبود وضع تأمین برق برای شهروندان این کشور را با مورد بهره‌برداری قرار گرفتن مرکز برق «دوشنبه–2» در ماه گذشته مرتبط می‌دانند.

در تاریخ 8 دسامبر سال 2016 میلادی در پایتخت تاجیکستان مرکز برق و گرمی‌دهی دوشنبه-2 با ظرفیت 400 مگاوات راه‌اندازی شد که گفته می‌شود برای 60 درصد ساکنان شهر «دوشنبه» نیروی برق و برای بیش از 500 واحد مسکونی انرژی گرمایشی تأمین می‌کند.

پیش از این، شهروندان تاجیکستان بجز شهرهای بزرگ این کشور، در یک شبانه‌روز 12 ساعت، یعنی از 5 صبح تا 11 ظهر و از 4 بعدازظهر تا 10 شب به برق دسترسی داشتند.

محدودیت توزیع برق در تاجیکستان به استثنا شهر دوشنبه، مراکز استان و شهرهای بزرگ صنعتی این کشور در سال جاری رسما از ماه نوامبر آغاز شده بود اما با توجه به راه‌اندازی سیستم گرمادهی در پایتخت این کشور که استفاده برق از سوی ساکنان را کاهش می‌دهد، ساعات توزیع برق به مردم افزایش یافت.

با این حال شرکت برق تاجیکستان خطاب به ساکنان این کشور درخواست کرده که از برق محتاطانه استفاده کنند و هزینه مصرف آن را به موقع پرداخت نمایند.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان طی پیام سالانه خویش به پارلمان و مردم این کشور در 22 دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که در 3 سال آینده برق شهروندان تاجیک در تمام فصول سال به طور کامل تأمین خواهد شد.

برچسب ها