عصر خودرو

بیش از ۱۲ هزارتن محصول خریداری شد؛

آرامش معاملات محصولات شیمیایی

عصر بازار- حجم معاملات محصولات شیمیایی امروز ۱۲ هزار و ۸۴۸ تن رقم خورد.

آرامش معاملات محصولات شیمیایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 35 هزار و 781 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 28 هزار و 948 تن بود.

به این ترتیب در گروه محصولات شیمیایی، کریستال ملامین، اسیداستیک، بنزن، دی اتیل هگزانول، منومروینیل استات و ارتوزایلین با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

کریستال ملامین پتروشیمی ارومیه با عرضه 70 تنی، 720 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 4 هزارو 464 تومان و نرخ خرید آن هم 4 هزار و 911 تومان بود. کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با حجم عرضه 300 تن 4150 تن تقاضا داشت، و با قیمت 4 هزار و 911 تومان مورد معامله قرار گرفت.

دی اتیل هگزانول و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند نیز مانند هفته های گذشته همچنان در صدر کالاهای جذاب در تالار پتروشیمی هستند، به طوری که عرضه 1100 تنی دی اتیل هگزانول 1980 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 3 هزار و 63 تومان است و این محصول شیمیایی با میانگین نرخ 4 هزار و 128 تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین مونومر وینیل استات این مجتمع هم با عرضه 550 تنی 6226 تن تقاض داشت، قیمت پایه این کالا 2850 تومان و میانگین نرخ خرید آن هم 2 هزار و 861 تومان رقم خورد.

در همین حال امروز منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفت. منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید نیز که برای اولین بار در تالار معاملات عرضه شد، مورد معامله قرار نگرفت.

سودکاستیک پتروشیمی اروند و زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم وارد سیستم مچینگ شد؛ همچنین استایرن منومر پتروشیمی پارس هم بازاری آرام را سپری کرد و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته کارشناسان بازار، برخی از محصولات شیمیایی به دلیل عرضه اندک مورد توجه خریداران قرار دارند، اما در کل بازار روند آرامی را طی می کند.

برچسب ها