عصر خودرو

قدیر قیافه:

نیاز صنایع داخل با عرضه مواد خام در رینگ داخلی بورس کالا شناسایی می شود

عصر بازار- اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به ویژه عرضه محصولات از طریق بورس کالا اقدامی بسیار مفید و راهگشاست زیرا باعث شفاف سازی در بازار شده و به کشف واقعی قیمت ها کمک می کند.

نیاز صنایع داخل با عرضه مواد خام در رینگ داخلی بورس کالا شناسایی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ماین نیوز، قدیر قیافه، رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن به اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید و عرضه مواد خام در رینگ داخلی بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با هدف برطرف کردن مشکلات و تنگناها و برداشتن موانع به تصویب رسید تا با پیگیری دولت و مجلس و همکاری بخش خصوصی بتوان به خروج از بحران و شرایط رکودی حاکم بر کشور کمک کرد.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بسیار پیشرفته است که همه موارد را برای همه ذی نفعان صنعت و معدن مشخص کرده ، لذا عمل به  ماده 37 قانون رفع موانع تولید به نفع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور است، به خصوص این که عرضه کنندگان و مصرف کنندگان محصولات معدنی می توانند معاملات خود را به صورت شفاف انجام دهند.

قیافه با بیان اینکه این قانون تنها به بخش معدن اختصاص نداشته و در سایر بخش های صنعتی نیز کاربرد دارد، معتقد است: ماده 37 قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن راهگشا بوده و نقشه راه اقدامات دولت و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در خروج از شرایط رکودی است که با استفاده از آن می توانند مشکلات پیش رو را حل کنند و به نقطه نظر مشترک برای موضوع های مرتبط برسند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، باید با استفاده از ساز و کار بورس کالا، نیاز بازار داخل و مجموعه های مصرف کننده مواد معدنی مشخص و تامین شود. علاوه بر این با عرضه محصولات در بورس کالا، تولید کنندگان محصولات معدنی  می توانند بازار مشخص خود را شناسایی کرده و مازاد آن را بدون پرداخت عوارض صادر کنند.

قیافه تاکید کرد: لذا اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید که در یکی از بندهای آیین نامه اجرایی آن ساز وکار عرضه محصولات در بورس کالا را در نظر گرفته، گره گشایی معضلات کنونی است زیرا باعث شفاف سازی در بازار شده و به کشف واقعی قیمت ها کمک می کند همچنین وضعیت پرداخت ارزش معاملات نیز کاملا تعریف  شده است و دو طرف می توانند معاملات خود را به صورت عادلانه انجام دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در پایان تصریح کرد: همچنین اجرای این قانون کمک می کند تا بتوانیم کالا و محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید کنیم لذا این موضوع به شفاف سازی و ترغیب فعالان بازار برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر کمک می کند تا با استفاده از منابع تحصیل شده از محل صادرات یا فروش داخلی بتوانند به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تاسیس واحدهای پایین دستی حوزه معدن بروند.

برچسب ها