عصر خودرو

در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

زورآزمایی دلار و اونس در بازار سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۷هزار و ۱۹۵ قرارداد و ارزش آن به ۶ هزار و ۲۵ میلیارد ریال رسید.

زورآزمایی دلار و اونس در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز سه شنبه در حالی افزایش یافت که ارزش دلار آمریکا نیز با روند صعودی رو به رو شده بود، اما با این وجود بهای سکه تمام طی روز سه شنبه در برابر رشد مقاومت نشان داد و 7 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1156 دلار رسید و دلار نیز رشد 5 تومانی را تجربه کرد، با این وجود بهای سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 7 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 150 هزار تومان رسید. این کاهش در حالی ثبت شد که در ابتدای روز فلز گرانبهای داخلی تحت تاثیر رشد دلار از کانال یک میلیون و 160 هزار تومان عبور کرده بود. کاهش بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر دیگر عاملی بود که بهای سکه را تحت فشار قرار داد.

به این ترتیب دیروز هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 606 هزار تومان فروش رفت و افزایش یک هزار تومانی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد. ربع سکه نیز با قیمت 321 هزار تومان معامله شد و رشد یک هزار تومانی را به ثبت رساند. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 206 هزار تومان به فروش رسید و افزایش دو هزار تومانی را تجربه کرد.

در بازار آتی چه گذشت؟

هم مسیر با صعودی قیمت ها ومعاملات در بازار نقدی طلا، معاملات آتی نیز در چهارمین روز هفته با رشد قیمت ها رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون 168 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 199 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و 237 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 264 هزار تومان معامله شد و در پایان نیز سررسید شهریور سال 96 با قیمت یک میلیون و 282 هزار تومان معامله شد. با این تفاسیر حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 47هزار و 195 قرارداد و ارزش آن به 6 هزار و 25 میلیارد ریال رسید.

برچسب ها