عصر خودرو

همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز

عصر بازار- رییس پلیس آگاهی ناجا از همکاری پلیس و بانک مرکزی بر نظارت بازار ارز خبر داد و نسبت به احتمال سرقت از منازل خبر داد.

همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی که صبح امروز با حضور معاون اول معاون قوه قضاییه که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی عملکرد 9 ماهه و برنامه‌ریزی برای روزهای باقیمانده از سال به ویژه ایام شب عید و نوروز بود.

وی با بیان اینکه ما خبرنگاران را به عنوان همکاران خود در پلیس آگاهی می‌دانیم، افزود: گاهی ارزش کاری که خبرنگاران انجام می‌دهند، بیشتر از پی‌جویی‌های یک مأمور ماست و ما به همین دلیل است که خبرنگاران را همکاران خود می‌دانیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برای ماه‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، گفت: چنین جلساتی در سال‌های گذشته نیز برگزار شده است.

مقیمی از کاهش غریب به 5 درصدی سرقت در 9 ماهه امسال در کشور خبر داد و تصریح کرد: این کاهش مربوط به انواع سرقت بوده است و در مجموع نیز در اکثر سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های مهم، کاهش داشته‌ایم که میانگین آن حدود 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرقت مسلحانه، سرقت از بانک، سرقت از منزل و ... جزو سرقت‌های مهم محسوب می‌شود، گفت: تمامی سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و مهم، توسط پلیس رسیدگی می‌شود و خوشبختانه امسال کشف و وقوع آنها در مقایسه با 9 ماهه گذشته افزایش 9 درصدی داشته است؛ البته ما به این مقدار قانع نیستیم.

به گفته رییس پلیس آگاهی ناجا تنها در دو سرقت موتورسیکلت و قطعات خودرو کاهشی وجود نداشته و میزان آن بدون افزایش مانند سال قبل است.

مقیمی درباره تدابیر پلیس برای روزهای پایانی سال نیز گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال، شاهد خریدهای نوروزی در اماکن تجاری همچون پاساژها تمهیدات لازم را انجام داده و با استفاده از پلیس محله، پلیس افتخاری و... به دنبال تأمین ایمنی شهروندان هستیم.

هشدار درباره سرقت از منازل به دلیل نگهداری ارز

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال سرقت از منازل با افزایش اختلاف قیمت ارز در کشور نیز گفت: ما همواره به مردم در مورد سرقت از منازل هشدار داده‌ایم و این بار نیز با توجه به اختلاف قیمت ارز، ممکن است برخی از شهروندان خریداری ارز و نگهداری آن در خانه کنند.

رییس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: اگر در گذشته سارقان منازل اقدام به سرقت اموال حجمی و سنگین وزن می‌کردند امروزه دیگر چنین موضوعی وجود نداشته و عمده سارقان اقدام به سرقت طلا، ارز، تابلوفرش و دیگر اموال با ارزش همچون عتیقه از منازل کرده و دیگر اقلام حجمی نمی‌دزدند، بنابراین سرقت طلا و ارز جزو بیشترین مواردی است که در سرقت منازل از سوی سارقان ربوده می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه نگهداری اموال گرانبها در منازل مانند این است که شعبه‌ای از بانک را در خانه‌مان بدون تجهیزات ایمنی دایر کنیم، گفت: توصیه همیشگی پلیس به شهروندان این است که اموال گرانبهای خود را اگر به شکل نقدی است در بانک نگهداری کرده و اگر غیر نقدی است در SAFEBOX‌ و صندوق‌های امانت نگهداری کنند.

نظارت بر بازار ارز با همکاری بانک مرکزی

رییس پلیس آگاهی ناجا درباره نظارت پلیس در  بازار ارز خاطرنشان کرد: با همکاری مشترک میان پلیس و بانک مرکزی به بازار ارز نظارت شده و طرحی عملیاتی نسبت به شناسایی که مبادرت به نگهداری ارز با مبالغ بالا به محل‌های غیرمجاز به منظور اخلال در بازار ارزی کرده باشند، اقدام خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه پلیس گزارش‌های خود را به بانک مرکزی ارائه می‌دهد، گفت: آمارهای این موضوع پس از جمع‌بندی ارائه خواهد شد.

برچسب ها