عصر خودرو

اسکناس پول‌های بلوکه‌شده به ایران نمی‌آید

عصر بازار- معاون ارزی اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه نقل و انتقال فیزیکی ارز مرسوم نیست؛گفت: اسکناس دلارهای بلوکه‌شده‌ای که آزاد شد،به ایران نمی‌آید و بانک مرکزی به مرور آن را طبق قانون مصرف می‌کند.

اسکناس پول‌های بلوکه‌شده به ایران نمی‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدکمال سیدعلی گفت: اسکناس یا ارز فیزیکی ناشی از منابع آزادشده ایران بعد از توافقات اخیر،  قرار نیست به داخل کشور بیاید و در حساب‌های ما در کشورهای مختلف باقی می‌ماند؛ این در حالی است که وقتی ارز حاصل از فروش نفت از سوی وزارت نفت به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود؛ این بانک همزمان ریال آن را به خزانه تحویل می‌دهد و قرار نیست که اسکناس را به صورت فیزیکی وارد کشور کند.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی افزود: دلارهایی که در حساب‌های بلوکه‌شده بود یا پول‌هایی که در چین،  هند یا ژاپن در حساب بانک مرکزی قرار داشت، به مرور مصرف می‌شود. 

وی تصریح کرد: هیچ وقت بانک مرکزی به دنبال این نبوده که اسکناس فیزیکی به داخل کشور بیاورد؛ مگر برای تامین نیاز بازار شب عید که همه مسافران اسکناس می‌خواهند؛ بنابراین این منابع تبدیل به اسکناس شده و وارد کشور می‌شود. با این ترتیبات، ما به هیچ وجه وجوه خود را نقل و انتقال فیزیکی نخواهیم کرد.

به گفته سیدعلی، البته در کشورهای همسایه ممکن است صادرکننده ای جنس را به عراق فروخته و ارز را فیزیکی داده اند و با کیف به کشور آورده ولی در حالت کلی در دنیا ارز فیزیکی جابجا نمی‌شود.

برچسب ها