عصر خودرو

درخواست عربستان از اعضای اوپک برای پایبندی به توافق اوپک

عصر بازار- عربستان سعودی از تولید کنندگان نفت که در توافق اخیر کاهش تولید مشارکت داشته اند خواست تا به برقراری ثبات در بازار جهانی نفت کمک کنند.

درخواست عربستان از اعضای اوپک برای پایبندی به توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عربستان سعودی از تولید کنندگان نفت که در توافق اخیر کاهش تولید مشارکت داشته اند خواست تا به برقراری ثبات در بازار جهانی نفت کمک کنند.

بر اساس گزارشی که آژانس خبری اس پی ای عربستان منتشر کرده، شورای وزیران دولت عربستان با صدور بیانیه ای بر اهمیت «ثبات و هماهنگی و تقویت همکاری ها میان دولت های عضو (اوپک) و تعهد به اجرای توافق کاهش تولید که در ماه نوامبر حاصل شد» تاکید کرده است.

تولید کنندگان عضو اوپک در پایان ماه نوامبر به توافقی دست یافتند که بر اساس ان تولید اعضای این سامان از ابتدای ژانویه 2017، به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. ده روز بعد اوپک و تلوید کنندگان غیر عضو این سازمان به ویژه روسیه به توافقی مشابه دست یافتند که بر اساس آن تولید تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز به میزان حدود 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. به دنبال توافق تولید کنندگان نفت برای کاهش تولید، قیمت جهانی نفت حدود 16 درصد افزایش یافته است.
با این وجود، تحلیلگران منتظرند تا ببینند تولید کنندگان چه اقدامات عملی ای را در راستای اجرای توافق کاهش تولید صورت خواهند داد.

برچسب ها