عصر خودرو

نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید تضمینی با قیمت مناسب، تولید گندم را افزایش داد

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، دغدغه اصلی مسئولان را خودکفایی در تولید گندم عنوان می‌کند چرا که با توجه به سهم عمده نان در سبد غذایی کشور، گندم کالای استراتژیک محسوب می شوند.

خرید تضمینی با قیمت مناسب، تولید گندم را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، نظر افضلی -نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی- در رابطه با وضعیت تولید گندم و خرید تضمینی در سال زراعی 95-94 گفت: خرید تضمینی به موقع و با قیمت مناسب در سال گذشته کشاورزان را به کشت گندم ترغیب کرد؛ همچنین استفاده درست از بارندگی‌های مناسب غرب کشور در سال گذشته در کنار ترغیب کشاورزان به افزایش تولید گندم در سال جاری منجر شده است.

او افزود: عوامل موثر در افزایش تولید گندم باید حفظ و در سال‌های آینده تقویت شود. ورود کارشناسانه خبره، کشاورزی و همت کشاورزان و اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی منجر به افزایش تولید شد و با همکاری مسئولان این عوامل باید ترویج شود.

نایب رئیس  کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که افزایش بهره‌وری محصولات اساسی نظیر گندم و کلزا از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و توسعه مکانیزاسیون، تامین ماشین‌آلات و کشت به موقع محصول در افزایش تولید در واحد سطح تاثیرگذار است.

او در پاسخ به این سوال که چه عوامل دیگری در افزایش بهره‌وری تاثیرگذار هستند،  بیان داشت: آموزش کشاورزان، مراقبت‌های زراعی، مصرف نهاده‌های کشاورزی مناسب، بارش های مناسب، تامین بذر از دیگر عوامل تاثیرگذار است.

او افزود: توسعه سیستم آبیاری تحت فشار نیز باید مورد حمایت قرار گیرد تا از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود. همچنین کنترل علف های هرز و آفت برای حمایت از زحمات کشاورزان حائز اهمیت است.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس دغدغه اصلی مسئولان را خودکفایی در تولید گندم عنوان می‌کند چرا که با توجه به سهم عمده نان در سبد غذایی کشور آرد و به خصوص گندم از کالاهای استراتژیک محسوب می شوند.

او در ادامه تاکید کرد با اینکه در سال 83 با افزایش تولید داخلی و خرید تضمینی گندم در این بخش به خودکفایی رسیدیم اما این خودکفایی پایدار نماند و هرسال شاهد واردات گسترده این محصول بودیم؛ با این حال با تقویت مستقیم و غیرمستقیم عوامل تاثیرگذار در افزایش بهره وری این محصول، کشور به برداشت میزان قابل توجهی از گندم در سال جاری دست پیدا کرد.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو