عصر خودرو

یک میلیون ورقه «اخزا» روی میز فروش فرابورس؛

عرضه اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد معاملاتی

عصر بازار- امروز سه‌شنبه در ۴ نماد معاملاتی مختلف در مجموع تعداد یک میلیون و ۶۴ هزار و ۷۲ ورقه اسناد خزانه اسلامی از سوی تامین سرمایه ملت در فرابروس عرضه می‌شود.

عرضه اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد معاملاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیریت عملیات بازار و اعضای فرابورس به دنبال اطلاعیه 13 دی ماه 95 از قصد شرکت تامین سرمایه بانک ملت برای عرضه تعداد 100,001ورقه معادل 0.66 درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در روز جاری با تاریخ سررسید 96.7.3  خبر داده است.

همزمان این شرکت تامین سرمایه امروز تعداد 476,468 ورقه معادل 3.17  درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با تاریخ سررسید 13 شهریور ماه 96 در نماد معاملاتی "اخزا94"، تعداد 286,479 ورقه معادل 1.90 درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم با تاریخ سررسید 23مرداد ماه 95 در نماد معاملاتی" اخزا84" و در نهایت تعداد 201,124 ورقه معادل 1.34 درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با تاریخ سررسید دوم مرداد ماه 95 در نماد معاملاتی "اخزا74" را روانه میز فروش بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس می کند.

ارزش اسمی هر ورقه از اسناد خزانه اسلامی در همه چهار مرحله از این اوراق مبلغ یک میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش، ناظر بازار فرابورس اعلام کرده کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بانک ها، نهادهای مالی، شرکت های سرمایه گذاری، کارگزاران و تأمین سرمایه ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان های عمومی از جمله شهرداری ها می توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی اقدام نمایند.

در عین حال معامله گران بر خط (آنلاین تیدرها) نیز می توانند به همراه ایستگاه های کاری کارگزاران عضو فرابورس ایران نسبت به ورود سفارش در جلسه عرضه اقدام نمایند.

بنابر این گزارش گزارش، موج گسترده عرضه اسناد خزانه اسلامی و سایر اواق بدهیاز سوی دولت و اقبال حقوقی ها برای تحصیل این دارایی ها باعث افت حجم و ارزش واقعی معاملات روزانه سهام شده است.

برچسب ها