عصر خودرو

نفت معاملات سال ۲۰۱۷ را با افزایش قیمت شروع کرد

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در اولین روز معاملات بازار نفت در سال جدید میلادی، ۳۵ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۱۷ سنت رسید.

نفت معاملات سال ۲۰۱۷ را با افزایش قیمت شروع کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با شروع اجرای توافق نفتی اپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از ابتدای ژانویه و امیدواری به کاهش مازاد عرضه جهانی نفت، قیمت نفت در معاملات اولیه سال 2017 با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در اولین روز معاملات بازار نفت در سال جدید میلادی، 35 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش یافت و به 57 دلار و 17 سنت رسید. این رقم فاصله چندانی با بالاترین رقم ثبت شده در سال گذشته (57 دلار و 89 سنت) که در روز 12 دسامبر به ثبت رسیده بود نداشت. بازارهای نفت در روز دوشنبه به مناسبت سال نوی میلادی تعطیل بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 31 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش داشت و به 54 دلار و 3 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم سال 2016 یعنی 54 دلار و 51 سنت که روز 12 دسامبر به ثبت رسیده بود نداشت.

از روز اول ژانویه، اجرای توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر عضو از جمله روسیه آغاز شده است. بر اساس این توافق قرار است تولید این کشورها روزانه حدود 1.8 میلیون بکشه کاهش یابد.

ناظران بازار گفتند، ماه ژانویه معیاری برای میزان اجرای توافق کاهش تولید در ماه های آینده خواهد بود.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «بازارها به دنبال شواهد و قرائن مربوط به کاهش تولید کشورها خواهند بود... محتمل ترین سناریو این است که اوپک و سایر تولید کنندگان به ویژه در مراحل اولیه به این توافق پایبند خواهند بود.»

لیبی، یکی از تولید کنندگان عضو اوپک که از کاهش تولید مستثنی شده، تولید خود را تا روز یکشنبه به 685 هزار بشکه در روز افزایش داده در حالی که این رقم در ماه دسامبر 600 هزار بشکه در روز بوده است.

عمان، دیگر عضو اوپک هفته گذشته به مشتریان خود اعلام کرد که حجم نفت عرضه دشه خود را در ماه مارس به میزان 5 درصد کاهش خواهد داد.

برچسب ها